2. Min första häst

Nu ska jag enligt listan berätta om min första häst.. Och det kanske är lite tråkigt för honom har jag nyss berättat om ju.. :S Rico är alltså min FÖRSTA häst, men jag kanske kan berätta om min första sköthäst? ... Ungefär ett halvår efter jag hade börjat på Farsta Ridskola blev jag för första gången skötare på en ponny. Jag hade ridit ungefär ett halvår på Södertörns Ryttarcenter, på den tiden var det fortfarande en ridskola. Ponnyn heter Pegasus och var nog det sötaste jag någonsin sett <3 Ganska många nybörjare var rädd för honom då han kunde sparkas och bitas i spiltan, men endast det första halvåret som skötare höll han på så med mig, och det var ju bara för att testa mig :P Sen blev han en ängel, myste jättemycket och det enda som fick honom att surna till var att rykta på honom, men det var värst under magen :) Jag hjälpte till innan nybörjarlektioner med barnen som inte vågade gå in, som inte vågade sadla, som inte kunde tränsa honom. Och jag fick alltid samma fråga: Du är väl skötare på honom? Jag: Ja ;) .. Barnet: Det syns verkligen! han blir så snäll när du kommer.

Oj där fick jag en liten flashback XD <3 

En vacker dag (?? xD) så hade han en riktigt dålig dag, behandlade mig som vilken liten nybörjare som helst och sparkade och bet - hårt! Jag var envis och bestämde mig för att ändå borsta på honom ändå - han fick inte vinna, blev biten några gånger också. Men då hade han satt det i system till nästa dag, tydligen var det krig. Så efter alla dessa år fick jag börja om från början med honom :( Det gick lite bättre sen men jag fick aldrig samma känsla som jag hade innan. Emmy - fritidsledaren sa att jag och Mimmi var de äldsta i lilla stallet nu, och hon behövde små ponnisar till dom nya skötarna och de stora hästarna behövde verkligen oss som skötare. Först vägrade jag, men senare kom jag på att jag kan fortfarande pyssla om Pegasus fastän jag också är skötare på en annan häst.

Men så blev det inte. Men jag fick däremot bli skötare på Farstas snällaste och mest kramgoa häst <3 Bacardi är hans namn, i ca 1 år, sen köpte vi Rico :)

1.

född: 1999
ras: Dartmoore
färg: Brun
övrigt: Valack, 125 cm

2.

född: 1992
ras: svenskt halvblod
far:  Bartok
mor: Ibette
färg: brun
land: Sverige
övrigt: valack, 163 cm

3.

född: 2004
ras: korsning
far:  OKÄNT
mor: OKÄNT
färg: fux
land: Holland
övrigt: valack, 153 cm

Hoppas att NÅGON ville läsa detta långa inlägg, vet att det var lite för långt :P

Madde

Kommentarer
Postat av: Agnes/Marsvin

lilla pegasus<3 Puss på honom

2010-12-28 @ 11:27:57
Postat av: Tess

Typ vid dagiset ;)! Elr vid motionsslingan :3

2010-12-28 @ 13:41:45
URL: http://ponnynmarks.blogg.se/
Postat av: madde

fint inlägg:)

2010-12-28 @ 23:27:17
URL: http://madurskaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0