Dagens Ridning

Red skogsrundan bakom stallet (Upp bakom gödselstacken och in i skogen bakom stallet. Man kommer ut på den breda ridstigen bortom hagarna, bakom stallet, sen red vi tillbaka samma väg genom skogen) och det var gansak mkt snö så det var inte så kul med alla styltor :( Men sålänge han gick i djupa snön så märktes styltorna knappt ;)
Vi hade egentligen tänkt att rida min favoritrunda (kan kanske fota den rundan + kanske några fler vanliga rundor någon gång, för det är så svårt att förklara!) som tar ca 30-45 min, men det var typ 5 plogbilar som åkte runt och plogade på gatorna hela vägen ända från glömstavägen bort till Dagiset, och det blåste också hemskt mkt (så om man hade tänkt att ramla av så kunde man ju sätta på reflextäcket och gå ut på ängen xD) så vi bestämde oss för att klättra i skogen istället ;)

I morgon hade jag tänkt att ta med systemkameran så jag kan fota lite ;) Och ni får fortfarande skicka bilder ifall ni har några (tex Alice? Lina? - brukar ha bilder!)

[email protected]

Madde

Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

sv: Åh, det vet jag inte om jag kan hjälpa dig med, eftersom att man lär in det helt olika beroende vilken häst man har =) Bugan kommer jag faktiskt inte ihåg/vet inte hur jag lärde in den x) Och stegran måste komma av sig själv när man är redo. När du är redo kommer du också veta hur du ska göra för att din häst ska förstå att du vill att den ska stegra =) Ligga har vi inte lärt oss än =) Men om du vill förbereda för bugningar så är det att lära in "cirkus buga" som är att den tar in huvudet mellan frambenen och sänker manken. Det lär man in genom att locka med godis mellan frambenen och öka succsessivt =)

2010-12-19 @ 00:36:33
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: jossa

sv: ja de har du rätt i :) Oftast tycker jag lektioner är roligast då jag inte har så bra fantasi :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0