Luciatåg

Nu har jag precis kommit hem från Luciatåget med 30 hästar ;D Kom knappt upp på Rico idag, var så klumpig med alla kläder och tomtedräkt osv :O Men när jag väl kom upp började hästar från Enliden samla sig och vissa hade bjällror som lät och så, dom tyckte han inte om xD Så han gick på tårna hela vägen till Lövsta (stall, 5 min bort) och där samlades ALLA 30 hästar som skulle gå tåget xD Då fick han spatt :'O Han var så spänd att jag bestämde mig för att hoppa av och leda honom istället, och han gick på tårna halva vägen, sen började han slappna av och inse att det faktiskt var ganska mysigt ;) Vi red en rejäl runda genom villaområden, lägenheter, radhus, och vi fick flytta oss för en buss också, för eftersom hästar är fordon så gick vi två och två på vägen, i ett långt led med hästar från 3 stall :D Han gick bredvid Magi och bakom Smeden, som är hans hagkompisar, så han kände sig nog ganska trygg ;) Jag sa åt mamma att fota mig när jag satt på, men hon gjorde aldrig det... GLÖMDE :( Men om jag har tur kan jag nog låna någon bild från Enlidens hemsida, för det var jättemånga som fotade ;)

Nu har jag pladdrat klart och ska gå och sova snart :P

Madde


Kommentarer
Postat av: Lina.

Gud vad mysigt :D

2010-12-14 @ 19:28:20
Postat av: Tess

Jag var också med på det :3 <3

2010-12-21 @ 08:35:39
URL: http://ponnynmarks.blogg.se/
Postat av: Agnes/Marsvin

mysigt

2010-12-26 @ 22:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0