"Hej-hej, vill du köpa salami?"

Dagens eftermiddag och kväll:

Först gick jag och Athina och hämtade Önska för en liten promenad förbi Vivo (VI) för att köpa varsin påse godis, sedan gick vi förbi älvsjö station och in i apoteket för hon skulle visst köpa skavsårplåster xD
Efter det gick jag och Mimmi (mimmilindstahl.blogg.se) runt i kvarteren en bit bort och sålde salami ;)

Några fina citat samlade vi på oss iaf:

1.

Jag: Nähe.. De var inte hemma.
Madde: Jag tror jag vet varför (pekar på bilden registreringsskylt - PMS)
Jag: Haha, aa det måste vara därför.

2.
Jag: Hej, vi kommer från Farsta Ryttarvänner och vi säljer salami för att stödja vår ridklubb.
En kvinna:  Åh nej.. Dom är ju inte ens goda, men ge mig den där lappen så ska jag skriva på i alla fall.

3.
Jag: Hej, vi kommer från Farsta Ryttarvänner och vi säljer salami för att stödja vår ridklubb.
En tjej: Aa vänta lite, kom in. Paaaappaaa vill du köpa salami!?
Pappan: Ähhm..........  Vad kostar dom?
Jag: 165 kr st.
Tjejen: 165. Men hallå pappa, kom ner istället, det är ju du som ska köpa!
Pappan: ..... (kommer ner) Vilken skola kommer ni från?
Jag: Asså, vi kommer från Farsta Ridskola.
Pappan: Hästar... *mutter mutter*
Tjejen: Men kom igen pappa, du köpte ju jultidningar, då kan du ju köpa salami också.
Pappan: Jag är ju inte ens hemma på jul...
Tjejen: Jag är ju för fan hemma mer än vad du är!!
Pappan: Nä..
Tjejen: Det är jag ju för fan visst det!
Pappan: Jaja..
Tjejen: Men kom igen pappa, köp salami av dom, dom är ju jättesöta ju!
Pappan: Jaha, okej då.

hehe... xD

hand
(Mina stödord i början xD: Farsta ryttarvänner , undra , köpa salami , stödja ridklubb)


m

salamikorvar

Nu har jag precis ätit lite rester av gårdagens gryta och kollar på ett gammalt avsnitt av Ghost Whisperer, som jag har sett typ 300 ggr :)

Nu ska jag snart lägga mig i soffan och kolla lite på teve ;)

Madde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0