Sitsträning och prova dressyrsadeln :D

(Orkar inte skriva om vår dramatiska morgon, då jag inte har så gott om tid, gå in på http://mimmilindstahl.blogg.se ifall ni är nyfikna)

Idag på dressyrlektionen (frv) hade vi sitsträning med jockeyläder så man kunde inte ens skänkla (inte jag iaf, vissa hade lite längre läder ;P), vi stod upp i lätt sits ganska mkt men vi red också lätt ibland, och jag kan faktiskt inte avgöra vad som var jobbigast, båda två kändes lite vingligt xD Men vi red på utebanan idag och sen red vi ut en sväng i lätt sits som avslutning. Då red vi först runt en av hagarna ("6an", ganska stor) sen red vi bakom lilla ridhuset och bort mot parkeringen som vi rundade en stor vattenpöl längst bort, ungefär vid vattenpölen fick vi ta en liten paus och sitta ner, sen skulle vi snart upp igen i lätt sits och rida ett till varv runt "6an" sen fick vi inte sätta oss förrän vi hade kommit innanför staketet till uteridbanan igen :O och fy vad det var jobbigt x( Kommer ha träningsvärk i morgon, och det är mindre bra, för då ska jag rida dressyrlektion på Rico 8O

Mamma kom och hämtade mig och sen åkte vi till Rico :) Då skyndade vi oss lite med att klä på honom all utrustning för vi ville gå ut innan det blev mörkt för det blåste så mkt och då vill han inte ha reflextäcket på sig (flyger iväg då, troligtvis både hästen och ryttaren, kanske till och med åt olika håll xD) Så idag red mamma ut och jag gick med, och vi tänkte först rida bort bakom stallet och upp i skogen, där vi red när det var mörkt och utforskade, men då var den någon gubbe som höll på med någon maskin där så det lät jättemkt och det kom stora vita rökmoln tvärs över vägen som vi skulle rida på. Så vi vände åt andra hållet och bestämde oss för att prova och rida en liten skogsbacke bakom den lilla ridbanan som jag har berättat om tidigare ;) Påväg dit mötte vi någon som tyckte att det var riktigt kul att gasa till 70 km/h på en 30 km/h väg ... som inte ens bromsade lite när den mötte hästen -.- Där vart man glad för att man har en 99,99% trafiksäker häst ;)
När vi hade ridit en bit på ridstigen bakom lilla ridbanan så lyckades vi tappa bort oss så vi försökte hitta tillbaka samma väg, och det gick ganska hyfsat för vi kom tillbaka på lilla ridbanan igen :)

När mamma hade ridit klart ville jag hemskt gärna prova dressyrsadeln som vi inte hade gjort ännu, så vi satte på den och så hoppade jag upp och red lite på ridbanan vid stallet, och den var riktigt skön, och satt den också som smort på honom :D

Hade inga bilder idag heller, hade fullt upp med annat idag, men jag la märke till att Bella fotade lite när vi red på Farsta så det är kul om du skickar dom (a)

Madde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0