Dagens ridpass



Häst: Rico.
Aktivitet: Lite lekdressyr på volten.
Längd: ?.
Tränare/Instruktör: -.
Utrustning: svarta Benskydd fram, svart dressyrsadel (prestige) utan stigläder+stigbyglar, marinblått schabrak, svart träns med aachennosgrimma (utan aachenrem) och tvådelat tränsbett.
Intensitet (1-10): 6 (Mest trav och lite galopp, jobbade inte i form utan det var mer "lekdressyr")
Känsla (1-10): 7 (lite långsam och inte jättemkt egen motor, men annars jättelydig och fin! :D)
Övrigt: Mamma red ut 5 min som uppvärmning först, sen red hon några minuter (10?) i skritt och lite trav på volten, sen red jag :P


Någon hade ställt fram stora koner och en upphöjd bom (fast när vi kom låg den på marken). Så lekte lite med det som fanns:P

-Jag red slalom i skritt och trav mellan konerna,
-Jag red skänkelvikning i skritt mellan konerna,
-Jag red skänkelvikning i trav mellan varannan kon,
-Jag red in och rundade kon 1 eller kon 4 (beroende på vilket varv jag var i) i galopp och galopperade över bommen,
-Jag red in mellan kon 3 och 4 eller 1 och 2 (också beroende på vilket varv jag var i) i galopp och trav och galopperade/travade över bommen på böjt spår
-Jag gjorde övergångar,
-Jag ställde inåt och flyttade framdelen och bakdelen ibland,
-OCH Jag red sedan ut en sväng i skritt som avslut.

Det var 10 plusgrader och strålande sol, så red faktiskt UTAN vantar/handskar för första gången 2011 :D :D :D
Himla skönt väder, kände mig friskare och kryare när jag fick komma ut lite också ;) Mår verkligen jättedåligt av att bara sitta inne hela dagarna :O :(





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0