Dagens ridtur



Missade bussen påväg hem från skolan idag, för lektionen drog över några minuter :( Så fick gå hem, det var total STORM ute! Var helt seriöst rädd att jag skulle blåsa bort, eller få ett flygande träd rakt upp i ansiktet :S

Jag var påväg hem vid 16.00 idag, och det var dagens starkaste stormtimme, 20 m/s!!! :O Hela kvällen har det nu varit mellan 15-19 m/s . . . Hemskt!

Så vi kunde inte rida i skogen som vi planerat, vi red istället 5 min på vägen - sen fick det vara nog! Han var jätteduktig i början för vi blev nästan attackerade av en typ ica-påse som kom flygandes, presenningar vid en massa hus och byggplatser och en ENORM plastförpackning (säkert flera kvadratmeter) som satt fast i en buske :S Tillslut fick han nog, och började tramsa. Så jag satt av efter typ 3 min och gick hem igen, och satt upp och av på volten bara för att han inte skulle tro att han kom undan för att han tramsade :P

Dessutom så blåste ett träd ner alldeles vid stonas hage! (stonas hage är bredvid Ricos hage) :O (I sommarhagen mittemot, där inga hästar går nu). Men inga staket eller eltrådar mosades eller så i alla fall :P ;)

Häst: Rico.
Aktivitet: Uteritt i stormen :S.
Längd: typ 5 min?.
Tränare/Instruktör: -.
Utrustning: svarta Benskydd fram, brun hoppsadel (prestige), brunt schabrak, brunt träns utan nosgrimma och rakt odelat bett
Intensitet (1-10): 1 (Skritt bort 5 min, på plana gator . . .)
Känsla (1-10): 4,5 (Han va duktig i början med tanke på alla störningsmomenten med presenningar som blåste mm, men han var jättespänd i slutet, därför promenerade vi hem)
Övrigt: (beskrivning högst upp :P)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0