Rico - 21/4

Påsklovskurs pass 1:

Början av passet: (dock sitter jag som en schimpans på båda bilderna :S)

Slutet av passet: (dock sitter jag som en schimpans på båda bilderna :S) usch jag har jättesvårt för att böja armarna när jag rider XD jag lutar mig också ofta framåt - illa! :(

Häst: Rico.
Aktivitet: Dressyrlektion.
Längd: 60 min.
Tränare/Instruktör: Therese Berganäs.
Utrustning: svarta benskydd fram, svart dressyrsadel, svart aachenträns och tvådelat bett.
Intensitet (1-10): 8 (Rätt mkt krav på lillarico, vi gjorde galoppombyte över bom och allmänt jobbade dom rätt mkt)
Känsla (1-10): 7-8 (Han var duktig och lydig, och det var helt underbart väder så jättemysigt! :D)
Övrigt: Kommer bara ihåg vad vi gjorde i pass 2 :S Men minns att Rico var duktig iaf :P Efteråt stretchade jag hans framben och masserade in lite liniment, sen fick han äta lunch inne och lite havre + morot för att orka med pass 2 :P

man måste dra iväg lite när det kommer ett "hinder" xD :-)

Påsklovskurs pass 2:

Häst: Rico.
Aktivitet: Dressyrlektion (2).
Längd: 60 min.
Tränare/Instruktör: Therese Berganäs.
Utrustning: svarta benskydd fram, svart dressyrsadel, brunt aachenträns och tredelat bett.
Intensitet (1-10): 8 (Han blev inte lika svettig och troligtvis var det inte så mycket jobbigare för honom än pass 1, men jag fick jobba som bara den xD)
Känsla (1-10): 7 (Han var duktig men blev springig av galoppintervallerna)
Övrigt: Vi gjorde galoppintervaller, öppna och sluta i skritt, trav, galopp (öppna i skritt och sluta i skritt, trav, galopp), skänkelvikningar mm. Efteråt duschade jag av honom, han var stekhet och lite svettig på hals, bog, ben, mage :) Han fick stå inne i boxen medan jag började mocka, med sitt nya gröna svett-transporttäcke och han torkade faktiskt lite :D




Alla bilder från pass 1.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

hoppas du blev lite nöjd med bilderna :)

var inte det perfekta vädret att fota i ^^

2011-04-21 @ 21:11:16
Postat av: Lina.

FINA BILDER!!! Den från slutet av passet, mums! :D ser skitbra ut, verkligen utveckling från när jag var med dig! <3

2011-04-22 @ 21:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0