Rico - 25/4



Idag hade vi löshoppning i stallet, det var 4 hästar inklusive Rico som var med :P I början så visste han inte vart han skulle efter hindrena, då sprang han bara vidare förbi den som hade godishinken, men typ 3-4 gången sprang han direkt till "godistanten" (som jag var i början, men sen ledde jag honom istället) och fick en liten morotsbit :D

Vi började på ca 50 cm, och slutade på 90 tror jag ;) Men nu när han har fattat vad det går ut på, så ska vi testa honom lite mer nästa gång och höja mer än det vi hoppar på träningarna :)

Det blev både lite filmer och lite bilder, fast dom kommer i morgon kväll eller onsdag morgon :)

Vi fick inte av honom frambroddarna, som vi försökt få av i mer än en vecka nu . . . Så han fick ha sadel på sig, så han kunde ha magplattan :) Just dom broddarna han har fram nu var JÄTTESPETSIGA, dom hade inte nötts ner alls på spetsen! Jag tog i alla fall av stiglädrerna så ingenting skulle dingla eller kunna fastna någonstans, och jag tog en täckesgjord runt hela sadeln, på vulstrena, så att dom inte skulle flaxa (för han blev jätterädd när dom flaxade så :S).

Kan inte säga mycket mer, utom att han var JÄTTESNABB, var ganska glad att jag inte satt på haha x'D Man liksom blinkade så hade han hoppat klart typ ? :P Nää nu överdriver jag lite, men snabb var han i alla fall :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0