Lite jobbigt

Vid den här tiden på året är det nog som bäst att rida ! Massor av träningar, kurser, tävlingar ! Det är lite jobbigt och rätt hemskt faktiskt att missa allt detta, hela sommaren har liksom bara försvunnit. Inte en enda sekund på hästryggen ! Usch och Fy !

Ska försöka hitta någon/några hästar jag kan rida någon gång innan jag ska försöka sitta upp på Rico, minns ju inte ens hur man gör när man sitter upp :S Särskilt inte med Westernsadeln som jag suttit i (obervera SUTTIT) två gånger bara . . .

Snart kommer den där vintern, då kommer ju utvecklingen stå blickstilla tills snön är borta och man kan rida på volten igen . . . Jag AVSKYR vintern, så är det bara ! Om man inte har en häst man kan rejsa i djupa snön med på vintrarna förstår jag inte grejen med vintern. Volten kommer inte vara ridbar, om man ska jobba med hästen någon gång 2011 får man åka iväg någonstans till ett ridhus vilket jag inte ens vet om det kommer gå (då vi nog inte kommer vara säkra på att vi kommer upp varje gång).

Så det känns lite som nu eller aldrig, i alla fall när det gäller 2011. För tänk er hur kul det kommer vara om man sitter upp första gången på honom mitt i iskalla vintern ?

1. Snön som fastnar under fötterna på hästarna - kommer inte ens kunna ta tre steg innan han har styltor.
2. Det kommer vara svinkallt - man måste ha tjocka tunga kläder, då blir man bara ännu klumpigare.
3. Kylan kommer göra Rico "pigg och glad" (xD) - kommer inte göra saken lättare :-/


Rico med sina dubbla vintertäcken (stalltäcke + utetäcke) i vintras. Nejmen helt ärligt nu ? -20 grader är INTE OKEJ.

Bläbläblä ! Någon mer än jag som INTE LÄNGTAR ? :o
 


Kommentarer
Postat av: Evelinn Bladström

Sv; Vintern kan vara mysig men inte när hästarna får styltor eller när volten inte är ridbar. Men ut och galoppera i djupsnö är skitskoj! :D Eller varför inte tolkaaaa :D:D:D

2011-08-13 @ 17:38:40
URL: http://haflingern.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sneeel hest nu tvilling, länka mig? :)<3

2011-08-13 @ 18:49:03
Postat av: SELMA

Vilken fin häst! Varför rider du inte den nu (eller missförstod jag texten helt?).



Och ja som du säger... Vintern är inte speciellt lockande -.-

2011-08-13 @ 19:03:03
URL: http://selmas.blogg.se/
Postat av: Cicci

Usch... Hatar också vintern!!!

2011-08-13 @ 20:34:07
URL: http://ciscan.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Jag längtar verkligen inte :(

2011-08-13 @ 21:45:28
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0