Rico - 12/8

Vi hade ju morgonfodringen idag, så vi var såklart där på morgonen !

När alla hästar (utom Rico) var ute så tog vi upp Rico på volten och jag skrittade igång honom medan mamma hämtade tömmarna och resten av utrustningen.

Det var mamma som tömkörde, och vi hade det raka bettet och det tränset med det fina GG pannbandet :) Guldhjärtanen hade ju trillat av förut och hängde nästan ner i ögonen på honom, så vi tog hem det så fort vi såg det (i somras) och jag skulle limmat nu vilken dag som helst. Men fick ju inte tid över till det - slutade med att pappa gjorde det igår kväll när mamma och jag var i stallet ;) Det blev ju precis som nytt ! :P

Jag fotade såklart, skulle egentligen mockat medan men kunde inte låta bli haha ;) Kände att bloggen behövde lite nya fräscha bilder - fast inställningarna kan man ju diskutera om jag var så nogrann eller inte . . . Men är nöjd ändå ! ALLA bilder behöver ju inte vara superfina ! ;)


Observera att min häst är en akrobat. Han står på ett ben ! (Om man tittar noga !)





Efter tömkörningen gick mamma in med hans utrustning, han hade bara tränset kvar på. Jag la upp bommarna till ett litet sockerbitshinder, först ett kryss sedan höjde jag upp till ett pytteräcke :) Kände inte för att hämta hinderstöden och Rico var ju ändå rätt trött så blev bara ett par skutt med sockerbitar - fotade såklart ! - sedan fick han gå ut och skritta av sig själv i hagen :P Hans hagkompis hade saknar honom, skrek när han kom :') Supersött !

Bilder från "löshoppningen" kommer i ett annat inlägg :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

fin häst, ras? :)

2011-08-12 @ 17:31:40
URL: http://ponnymuppaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0