Rico - 27/8

Tränade lite pressenning, påstränade en stund och sedan fick han hoppa lite löst på volten :D

Han får ju inget kraftfoder just nu (endast lucern) så han är inte lika överspeedad som han kan vara :P Fick jaga på honom lite i början för han ville inte fatta galopp - på lägre hinder kan han väl hoppa i trav om han vill det, men när det börjar komma upp mot 80cm och mer måste han lyfta lite mer ändå på fötterna - men sen rullade han på varv efter varv haha :) Avslutade när hindret låg på strax över 90cm, känns inte superbra att höja mer än så på ETT RÄCKE (som han har svårare för än oxrar) när han inte riktigt är i sin bästa kondition ;)

Blev några bilder idag, men endast TVÅ bilder på löshoppningen, sista skuttet ;) Hade dock det långa tele objektivet och hann inte backa undan så blev aningens inzoomat ! Inte hela världen :P

Har kvällsfodring så vi åker tillbaka ikväll och jag ska nog rida med vanliga hoppsadeln, ut en runda i naturen sen kanske jag avslutar med ett skutt eller två på volten, beror på vad klockan blir och vad man orkar lite :P

Men kan ju lugnt säga att jag har saknat att hoppa ! Längtar tills Thereses hoppspecial börjar :D (dock är första gången när jag är på klassresa utomlands så måste vänta lite längre.....)

Han hoppar ju himla mycket bättre med ryttare ändå, löst så slarvar han om han är trött och drar iväg och brallar av sig skorna om han är pigg xD Och han kan inte vara mittemellan ;)


110% fokus på pressenningen !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0