Sadla om ?

Nu är det nog bestämt.

Dags att sadla om !

Vi kommer sälja dressyrsadeln (som dessutom inte passar längre, så annars skulle vi köpt en ny om inte detta hade bestämts) och för dom pengar vi får för den kommer vi ta hjälp av olika tränare (eller en och samma om vi hittar någon riktigt bra i närheten). Vi behöver hjälp med dels uppsittningen/uppsittningsträningen, och dels att "skola om" Rico till Westernhäst.

Många börjar nog formulera en fråga i huvudet, som ni kanske tänkt ställa i en kommentar ? ;) Men Nej, vi kommer inte sluta rida "vanligt" - som många kallar det. Vi kommer inte skola OM, utan snarare skola TILL ;)
     Dressyrlektioner kommer jag fortsätta att ta för att det hjälper mig i hoppningen. Men då i hoppsadeln eftersom jag ändå inte sitter bra i den dressyrsadel vi har. Och istället för att köpa en ny dressyrsadel kommer vi använda de pengarna till att få hjälp med att lära Rico Western. Då kommer jag alltså om möjligt både rida dressyr, hoppa, och rida en del western.

Ser fram emot det, inte bara för min egen skull utan också lite för att min pappa äntligen ska få rida då :) Annars hade det blivit att köpa en TILL häst ! Jag skulle då inte tacka nej till det, men om man ska vara realistisk så är det ju klart lättare, billigare och mindre tidskrävande med EN häst som passar hela familjen :)

Och kanske det ändå blir en till häst i framtiden ? ;) Men då köper vi inte den "för att vi måste".

(Självklart måste vi inte, men dumt om pappa rider flera år på westernridskola och lär sig massor och ändå aldrig får rida den häst vi har !)



<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0