Glad hästägare ...


Det känns så himla roligt att ha häst just nu !

Trots blasket och slasket ute så känns det bara så himla bra !

Tidigare har det varit som en riktig berg- och dalbana, ena dagen har allt gått super och det har känts roligt, och andra dagen har något gått åt skogen och bara massa motgångar !

Nu är jag mitt inne i en sån tid där allt känns så himla roligt ! Lite för att stall- och hästlivet blir mycket enklare nu när alla läxor och prov är klara, men absolut inte bara det ! Jag vet inte vad det är, allt känns bara så enkelt. Allt känns helt rätt.

Kan ni till exempel tänka er att jag NJÖT av att rida ut i blåsten för några dagar sedan, med snöblandat regn smattrande mot ansiktet hela vägen ?

Det känns så himla positivt och så himla bra, går KNAPPT att sätta ord på det !

Det är liksom detta man drömt om, när man drömde som liten om att ha egen häst, att allt bara går på räls med härliga uteritter och mys i stallgången, roliga träningar (som dock inte kommer bli några på ett tag vad jag vet) med sin bästa vän på fyra ben.

Dock är det inte alltid det är såhär härligt att ha häst, det är mycket slit och jobb, blod svett och tårar eller vad man brukar säga.

Men tårar kan också falla av glädje ...


Fy tusan ... undar om du förstår vad Du betyder för mig ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0