Inställt

Blev ingen hoppträning idag :-/

Jag tog in Rico och sadlade och så, och sen när Therese kom skulle vi gå upp och bygga lite bana och så ... Ingen av oss hade direkt tänkt på att det KUNDE vara stelfruset uppe på volten ... Jag visste att det skulle bli ca 5 plusgrader, men det hade frusit så kraftigt inatt så det hade inte hunnit tina upp vid 13 :( Sen på eftermiddagen/kvällen så blev det ju kallt igen så ;(

Men vi prövade att harva för att se om det gick att lufta upp, men harven vi använde var för lätt - den gick inte ner riktigt. Det finns en större men den går bara att använda till traktor.

Så jag red ut istället, och Therese skrittade med barbacka på sin snart-25-årige-ponny-valack <3 Dom var hagkompisar förut, men nu står han på grannstallet istället :) Mer info om det i ett annat inlägg :P

Vi ska försöka hoppträna imorgon istället, men risken finns att underlaget är densamma som idag ... Så vi får se helt enkelt, annars kanske vi kan åka iväg till ett ridhus någonstans i vinter ? För denna helgen skulle vara den sista milda/varma, sen blir det kallare och minusgrader och då kommer inte volten vara så bra :/

Efter uteritten så fick han gå ut till hagkompisen Zebb och äta eftermiddagshö i hagen. Då mockade jag och fixade allt i stallet. Tog in dom sen lite senare, och då stormade det SKRATTRETANDE mycket. Påväg ner till hagen gick jag i STARK motvind och det öste regn åt alla håll typ ;) Och när jag svängde in till hagarna så bytte vinden riktning och slängde mig åt sidan, trillade nästan omkull haha ^^ Och höpåsarna jag hade med mig höll på att flyga iväg ut på ängarna ! Pållarna såg inte superglada ut där i regnet, så tog upp båda på en gång (för att jag skulle slippa gå ner i stormen en gång till, haha ... )

Julpyntade lite också, ska göra klart i morgon ... här är ett tjuvkik: ( kommer en riktig bild sen när allt är klart, det är inte superfint men bättre än inget ! )

Wie ????? :) Vad tycker ni xD


Kommentarer
Postat av: Lina.

Jag tycker det är fint!! :D

2011-12-03 @ 20:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0