Nya skor

Idag kom hovslagaren kl. 8 och verkade och skodde Rico. Han fick snösulor och brodd på också, alldeles lagom nu när det snart kommer bli kallt och snö - och förhoppningsvis inte is.

Om moppen hade startat hade jag lätt åkt dit istället för mamma, jag började inte i skolan förrän 10 över 10 - hade dessutom håltimme första lektionen (fick veta när jag kom dit) så började inte förrän 11 ungefär ... Onödig dag egentligen med bara två lektioner ... :/ Men men , mamma åkte dit med hundarna i alla fall :)

Så nu är Rico-plutt redo för årets istid ;)

I morgon blir det Luciatåg för vår del, vi ska rida runt på vägarna i närheten, tyvärr inte hela vägen hem till mig men nästan, haha ;) Kommer dock förstöra hela jul-outfiten med vårt reflextäcke ... ^^ Har tänkt att åka bort till Hööks en snabbis i morgon eftermiddag och eventuellt köpa röda Julbenskydd, tomteluva om vi inte hittar en hemma som passar på hjälmen och förhoppningsvis hornluva :D

Får se om mamma är med på den planen bara ;)

Bilder på förra årets luciatåg finns på Enlidens hemsida :) Dock är inte vi med på bild, nästan hela tåget fotades men inte vi av någon underlig anledning ;)




Kommentarer
Postat av: Cicci

Floris rumpa och jag är med :P

2011-12-12 @ 20:29:35
URL: http://forevercissi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0