Rico - 27/12

Jag red ut med Evelinn & Loni & Sarah & Arizona. Tre ekipade med mig och Rico alltså :)

Det stormade lite men inget farligt ^^ Dock blev vi lite oroliga när träden knakade, då skyndade vi oss därifrån ;) Red lite i skogen bakom stallet, sen red vi tillbaka på stigen som går förbi Bergas hagar. Där small det !

Vi hade precis ridit över ett litet dike och gått över en rishög (grenar, inte ris som man äter :P), när Rico började galoppera på stället (alltså han tog sats, drog in rumpan och sköt iväg) !  Alldeles framför oss var en gren alldeles i huvud/axelhöjd (om jag sitter på Rico), och jag tänkte typ "neeeej nu kommer jag galoppera in i grenen och jag kommer flyga av !" men jag hann faktiskt ducka :o Svårt dock att bromsa samtidigt som man lutar sig framåt/duckar ^^

Sen började de andra hästarna skena iväg, de var framför mig (jag red sist). Arizona gick först, sen Loni, sist Rico. Jag fick stopp på Rico först, inte så långt ifrån diket ! Men jag kände att han började explodera igen så satt av innan han började igen ... I och med att det var massa grenar vi gick igenom innan trodde jag att det kanske kunde varit en gren som fastnat i svansen på honom, att den hade släpats efter honom menar jag ! Det har han blivit lite rädd för en gång förut, dock aldrig skenat iväg men skuttat iväg lite har han gjort ^^ tills den lossnade :)

I alla fall, Loni och Rico stannade och vi satt av. Stackars Sarah däremot flög in i ett träd :/ Och Arizona sprang hem ! Inte så långt hem som tur var ! Therese fångade henne påväg ned till hagen.

Är sjukt glad att Rico stannade när jag sa åt honom ! Trodde nästan inte det själv ^^ Var inte sen med att hoppa av, han fick faktiskt lite ryck sen också, sprang faktiskt mig när jag ledde honom påväg hem ! :o :s Skönt att jag hade västen på mig, blev ett litet dunk i ryggen kan man säga, några hundra kilos häst ^^
Men han hade nog inte dragit särskilt långt om inte de andra hästarna sprungit iväg utan honom ! Han fortsatte ju för att han inte ville bli lämnad kvar ! Tur att Loni stannade annars hade han nog följt med Arizona hem -.- ;) 

Wooh, blev ett litet äventyr det där ^^ Men allt gick bra ändå, inga skador på varken häst eller ryttare ! Fast jag trodde faktiskt jag skulle få den där stora grenen i ansiktet :o Riktigt läskigt ! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0