Dagens ridning

Hinner bara berätta kort nu om dagens ridning :3 Kom nyss hem från stallet, det var Årsmöte + styrelsemöte så tog några timmar :O Först red mamma ut i skogen en stund, sen red jag lite på volten som avslutning:P

Häst: Rico
Aktivitet: Kort dressyrpass på volten
Längd: ca 10-15 min
Utrustning: Benskydd fram, nytt marinblått schabrak, prestige hoppsadel, brunt träns utan nosgrimma och tvådelat tränsbett. 
Intensitet (1-10): 3
Känsla (1-10): 8,5
Övrigt: Han var jättelyhörd idag, lyssnade både framåt och tillbaka :) Skrittade bara, var lite småhalt underlag. Gjorde öppnor, slutor, ställning på böjt spår, skänkelvikningar, och bakdelsvändningar. Försökte mig på en framdelsvändning, men den gick åt skogen! :S Vet inte vad det är med mig längre, men jag KLARAR INTE AV framdelsvändningar :O Och ändå har jag kunnat det i flera år ...? Fattar verkligen inte xD

Provade även dom nya sakerna, schabraket passade fint - hade det idag när jag red, men sadelgjorden var för kort! Så vi ska byta den till en längre, så ska vi se om den passar istället ;)

Gav honom en massagerykt (när man ryktar låååångsamt och tar i ordentligt! Så det blir mer som massage än borstning :P) sen efteråt :P Han stod med huvudet i knähöjd, och sov XD :) <3 Han älskar dessutom att bli borstad under magen ;D :)

Nu ska jag sova! Bilder kommer i morgon!


Kommentarer
Postat av: Tess

madde vi måste fan rida ihop snart :D!

2011-02-15 @ 07:30:36
URL: http://ponnynmarks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0