Dagens ridning

Häst: Rico
Aktivitet: Hoppträning
Längd: ca 60 min
Tränare/Instruktör: Cathrine Persson
Utrustning: bruna Benskydd fram, marinblått schabrak, brun hoppsadel (prestige versallie), brunt träns utan nosgrimma, tvådelat tränsbett
Intensitet (1-10): 7 (Han verkade vädligt trött och seg idag, så det var nog jobbigt för honom - och MIG för jag fick skänkla rätt mkt... I galoppen särskilt ;) )
Känsla (1-10): 4 (han var inte lika framåt som han brukar, och det blev vingligt mellan hindrena. Men själva sprången kändes riktigt bra!)
Övrigt: Mamma filmade liiite, påminde henne lite då och då, men sen glömde hon i alla fall... Pappa åkte ju inte med idag, han rider på ridskola (western) på torsdagar. Han brukar filma mest tror jag, han vet hur min mobilkamera funkar ;) Vi hoppade inget särskilt idag, men en serie hoppade vi med: galoppbom, studs, ett galoppsprång, hinder, tre galoppsprång, hinder ;) Och lite bågar också ;)

Är grymt taggad till nästa gång, eftersom det inte gick så bra idag :P Vill liksom ta revanch om man säger så :P Och dessutom kan det nog (förhoppningsvis) bara gå bättre ;)

Lastingen:
Blev lite bråk med att lasta på ditvägen idag, var en massa smådetaljer som störde tror jag...
1. Vi hade bommen uppsatt fram - har inte haft det tidigare
2. Transporten stod på ett annat ställe än tidigare gånger (omvänt och ganska många meter bort)
3. Vi hade satt upp en åtskiljevägg (svart i typ plast) för han och Sunny skulle åka tillsammans :P Den tyckte han var jätteläskig!
4. Sunnie stod där bredvid, tror Rico undrade vad hon gjorde där egentligen XD

Efter hoppningen gick lastningen mycket bättre, han fick en guldstjärna :P Och en massa morötter förstås ;)

Prövade att lasta av bakåt idag, så han fick backa ut :P Var inget speciellt med det, han stapplade ut som ett tänt ljus - superduktig :D 

FILM KOMMER I MORGON! (blev dock bara två filmer, en på serien och en på serien + några till hinder :O)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0