Dagens ridning - HOPPNING :D

Idag provade vi att hoppa i ponnygruppen (stora ponnisar!) och jag tycker det gick fint!

Häst: Rico (<-onödig punkt?)
Aktivitet: Hoppning för Cathrine Persson!
Längd: ca 50 min (egentligen 60 min, men jag hoppar alltid först så brukar skritta av och sadla av sen när jag hoppat klart sista banan/övningen :3)
Utrustning: Benskydd fram och bak, brunt schabrak med grönt, prestige hoppsadel, brunt träns utan nosgrimma och tvådelat tränsbett. Strumpbyxor, ullstrumpor, ridbyxor, stövelstrumpor, funktionströja, fleecetröja, varmfodrade ridstövlar, säkerhetsväst och hjälm.
Intensitet (1-10): 8,5
Känsla (1-10): 8,5
Övrigt: Han lyssnade väldigt bra idag :D :D :D

Vi hade så bråttom från stallet idag så det blev ett missförstånd med sadelgjorden ... xD Ingen la in den i bilen :'O Blev alldeles förkrossad, men vi kunde låna någon c-ponnys sadelgjord som red i gruppen innan :D ;D TUUUR! :D Den var nästan för kort, men det gick :) Det var en svart med platta :3

Direkt när jag satt upp och började trava igång honom (brukar skritta fram honom från marken medan gruppen innan rider klart sista minuterna) så kände jag hur samarbetsvillig och positiv han var! :D han var framåt, men väntade på vad jag hade tänkt att säga, om man uttrycker det så ;D Haha :)

Vi började hoppa nån slags gymnastikövning, sen hoppade vi lite oxrar ur sväng, kombination och mur bland annat hoppade vi också :3

Han får i alla fall en GULDSTJÄRNA för lastningen idag, han sprang på transporten på ditvägen, men på hemvägen krånglade han lite i början, men sen gick han snällt på :)

Själva hoppningen kändes bra, lite vingligt emellanåt men det var ganska svåra övningar, ur sväng och ganska högt också :) Han vägrade inte en enda gång (eller rev), utan bara råkade smita förbi på andra hindret på kombinationen - men det var mitt fel, han kom så snett på första att han omöjligt kunde hoppa andra :P

Juste, måste ju fråga: Är det roligare att läsa långa eller korta dagens-ridning-inlägg? :) Måste veta ifall ni orkar läsa om jag skriver såhär mycket, eller om jag ska ta det lite mer kortfattat :P

Kram!

Kommentarer
Postat av: Alice

Långa är awesome!!

2011-02-10 @ 15:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0