Efter snöstormen..!

Efter snöstormen blev det strålande sol och jättefint ute! :D Man blev så glad bara av att vara ute! ;)
När jag hämtade Rico i hagen så var det heeeelt igensnöat överallt! När jag skulle gå över en snövall alldeles vid vägen så sjönk jag ner MER än till knäna! Till mitten av låret typ :S xD


(Det var istappar på täcket, på benen, på ansiktet, öronen :S xD)

Pappa följde med idag, bara under själva uteritten (- sen skulle han på teater med mamma och hans bröder + familj ;D) Vi hade tänkt att rida i skogen lite, bara bakom stallet - men det kunde vi glömma! xD Det var upp till knäna med snö på dom ställen det var MINST snö xD Så vi red lite på gatorna en stund istället, vi träffade på en plogbil, några snöslungor och en gubbe som skottade med en stoor spade ;) När vi kom tillbaka gick jag upp på volten med Rico, där var det nästan helt orört (någon hade ridit ETT varv, så resten var orört), supermysigt var det ;D Jag travade runt där flera varv, växlade mellan skritt, trav, halt och han var jättelydig :D Nu såhär efteråt ångrar jag att jag inte tog några galopper också, men hoppas att jag får chans att göra det snart, innan snön blir för djup/smälter bort/blir till is...

Häst: Rico (<-onödig punkt?)
Aktivitet: Uteritt sedan några varv på volten
Längd: ca 30 min uteritt + ca 10 min volten 
Utrustning: Benskydd fram, brunt schabrak med grönt, prestige hoppsadel, brunt träns utan nosgrimma och tvådelat tränsbett. Microfleece-underställsbyxor, överdragsbyxor, T-shirt, fleecetröja, varmfodrade ridstövlar, säkerhetsväst och hjälm.
Intensitet (1-10): 4
Känsla (1-10): 7,5
Övrigt: Han var ganska tittig på själva uteritten, men på volten var han jättelyhörd och lyssnade på både förhållande och framåtdrivande hjälper :D

Känns verkligen som om vi kommit varandra närmre nu <3 Jag kommer ihåg i början, kanske en månad efter han hade kommit, så fort han blev lite tittig eller rädd för något så trodde jag att han skulle sticka! Eftersom jag märkte ganska fort i början att han inte lyssnade på mig utomhus (om vi travade lite, sen skulle jag sakta av - så gjorde han det inte), så litade inte fullt ut på honom när jag satt på ryggen :P Men nu, och särkilt idag, kände jag skillnad!

Söker (ev?) fotograf till på Torsdag (ska hoppträna) :P (Smsa <--- mina närmaste vänner/) Kommentera? <3


Kommentarer
Postat av: Eveloni

Sv; Alla har blogg typ x) Gud vad skojjj, aa, du vet, så fort ja har tråk så bloggar jag x) Fiin blogg föresten :D

2011-02-11 @ 21:54:59
URL: http://eveloni.blogg.se/
Postat av: Eveloni

sv; naaae x) Den är fiiin ! :D

2011-02-11 @ 22:04:48
URL: http://eveloni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0