Pallträning

Mamma red idag, en kort runda i skogen bakom stallet - IGEN ... Tråkigt när det är såhär isigt ute, går inte att rida någonstans ju :S Men eftersom vi red så kort stund så gick jag upp på volten efter, tog av sadel och träns och satte på repgrimma och ledrepet ;) Palltränade honom lite, gick jättebra ! :D

Såhär gjorde jag:
1. Jag ställde mig på pallen (en vit stol fick vikariera pallen, hittade inte den vanliga) några meter ifrån honom. Jag hade "parkerat" honom genom att lägga grimskaftet över manken på honom ;)
2. Sen tog jag pallen och släpade den i marken, runt honom (fortfarande en bit bort), ingen reaktion.
3. Gick lite närmre, ställde pallen snett framför honom. Gick upp på pallen. Stod där länge. Gick av igen.
4. Fortsatte så, så han vänjde sig med att jag stod på pallen, och släpade den i marken.
5. Efter ett tag så började jag ställa pallen längs med honom, först framme vid huvudet, sen vid bogen, sen bak vid rumpan, sist där pallen brukar stå när man ska hoppa upp. Första gången gick han iväg och flyttade ut bakdelen (som han bland annat gör vid uppsittning), men andra gången gick bra ;)
6. Slutade med att jag stod och masserade honom, kliade honom hela vägen från manken till svansroten. Han somnade nästan.
7. Till sist hängde jag över honom (fortfarande med fötterna på pallen), låg på mage över ryggen samtidigt som jag kliade honom!

Sen avslutade jag och gick in, när det gick som bäst ;)


Mobilbild ute i mörkret :S Haha söt parkerad häst :D


Här hängde jag över honom :D (eller var påväg att hänga över honom...)


Det trodde ni inte va! (det trodde inte jag iaf...) Att jag någonsin skulle få en bild på honom uppifrån xD

Madde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0