slkdfhlsjwfvncsvä?????????????????

Usch! Kan ju inte rida! :(

Tror det var för att det var så kallt, men Rico studsade runt på tå hela lektionen - men det var värst i början! Kom knappt upp först! (han valsade runt i cirklar så jag hann inte ens sätta foten i stigbygeln :S)

Vi började rida i trav över bommar, som blev till bommar och ett hinder, som blev till bommar och två hinder som blev till en studs- och gymnastikserie. Gick hyfsat tillslut, men hade verkligen ingen kontroll efter serien ... :( Känner mig så dålig, som inte ens kan rida min egen häst :/

Mamma filmade när vi hoppade bana i slutet. Gick som det gick - hoppade IGENOM första hindret, andra hindret gick fint, tredje var en mur (och den kom han helt konstigt på), så blev det så skum sväng med både korsgalopp, omkringstudsande och  full galopp i no-controll, så vi kom inte ens över sista linjen... körde om det där ett antal gånger, gick inte bättre för det! Avslutade med att hoppa bara sista linjen - gick inte bättre för det!

Kändes verkligen urdåligt när jag hade hoppat över sista hindret. Och svag som jag är börjar jag grina också! -.- USCH! Jag kan inte ens rida min egen häst kontrollerat. Jag vet inte om jag ska se fram emot nästa hoppning eller inte? Just nu gör jag inte det i alla fall.

Tråkigt att det bara går sämre och sämre för varje gång, trodde jag hade nått botten redan förra gången - men verkar som om jag gräver ner mig djupare under marken -.-

Funderar på om jag ska lägga upp filmerna eller inte - ni kommer antagligen få en ny syn på mig när ni ser hur "bra" (eller inte!) jag rider :S Och dessutom kommer jag föralltid påminnas om den här gången om jag tittar på den fler gånger!? VET VERKLIGEN INTE VAD JAG SKA TA MIG TILL? :(

Bra:
1. lastningen (han gick snällt på direkt, både dit och hem!)
2. magplattan (nu vet vi att han behöver magplatta - han har redan fått raspor och märken från broddarna :P
3. nu vet vi (anledningen till att jag ofta drar bak skänklarna när jag rider med hoppsadeln, cathrine sa det idag, är att hans sadel åker bak när han hoppar)
4. varma mackor när jag kom hem - gott!
5. vi kom över alla hinder jag styrde mot
6. jag lärde mig mycket för att det inte gick bra

Inte lika bra (kan man kalla det dåligt?):
1. att jag red som en kratta
2. att han var knasig och studsade fram
3. att jag inte hade kontroll (för det mesta)
4. vi kom fel på nästan alla hinder
5. vi avslutade inte bra - det kändes misslyckat
6. att han är så grymt söt - man är som 1 dl spya i jämförelse med 600kg Rico <3

Hoppas jag inte var alltför deprimerande :| (<--- ett försök till en glad smiley)


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Som om jag kan rida Anam? haha, långt ifrån.

Ibland behöver man gå ner till botten för att få klättra upp. Medan man klättrar lär man sig nya saker.

Det är som att när du faller ner tar du upp allt ni har byggt upp. Sen är det bara att arbeta vidare! :)

2011-02-23 @ 22:09:59
URL: http://freeworking.blogg.se/
Postat av: Lina.

Håller med föregående...

Det kan inte alltid gå klockrent, hur gärna man än vill det. "Man måste möta motgång för att nå framgång", älskar den meningen!

2011-02-24 @ 20:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0