Mycket har hänt idag.....

DRESSYR PÅ VOLTEN:

Häst:
Rico
Aktivitet: Dressyr på volten
Längd: ca 60 min
Tränare/Instruktör:Therese Berganäs
 Utrustning: Benskydd fram och bak, blått schabrak, svart dressyrsadel, brunt träns utan nosgrimma, tvådelat tränsbett
Intensitet (1-10): 6
Känsla (1-10): 6
Övrigt: Vi började och slutade med skrittarbete, annars var det mest trav resten av passet.
   Några av oss tog kortare galopper, och det gick bra! (=jag fick stopp på honom!), men jag hade nästan ingen kontroll alls i galoppen, han verkade bara vilja springa ikapp den framför så han kunde galoppera i rumpan på någon annan :S
   Travarbetet gick sådär, som vanligt. Skritten gick bäst, han blev väldigt fin där ett tag! :D I skritten gjorde vi lite öppna och sluta, och även fram- och bakdelsvändingar :P Har fått riktigt svårt för framdelsvädningar, men bakdelsvändningarna gick i alla fall bra ;)


FOTON FRÅN IDAG:








(Ignorera att jag ser ut som en puckelryggad mupp -.- :$)

Idag kom även en kille som skulle ploga bort ALL snö på hela stallplan + parkeringen och han skulle även ta bort "Mount Everest" uppe på volten :D :D :D Ser fram emot att rida SNETT IGENOM eller PÅ STORA MITTVOLTEN xD



Ojojoj, nu blir det mycket här! ;D Har varit en fartfylld dag med massor som hänt :P



HÖÖKS:

Stannade till på Hööks på hemvägen (dom öppnade 11 så hann inte dit innan :S) med pappa :P Det som är så trevligt med att handla hästgrejer med pappa är att han inte säger nej eller stopp till någonting xD Jag tycker att vi har på tok för lite schabrak att byta mellan, så ett sånt fick vi självklart hem :D (bland annat ...)

 
Alltså:
Benskydd (likadana som vi har redan, men svarta)
Barbackagjord (efterlängtad!)
Allround/Hoppschabrak (störde mig lite på den enorma loggan bara..)
Fleecelindor (dom enda blåa som fanns kvar! :D)
Huva (Matchade schabraket :$ var tvungen! xP)
Hovkrats (pappas idé faktiskt :O)
Lädergjord med magplatta (hittade massa märken på vår vanliga sadelgjord, tjocka rivmärken typ, tänkte testa på torsdag att hoppa med den, se om den hjälper/behövs ;) )

Det var allt! Så går det när man inte åker tillräckligt ofta till ridsportaffärer! Då blir det mycket på en gång ;)


NU är jag klar :P

(Kan inte välja kategori! :O Är både nytt, dagens ridning och bilder :P)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Haha, du är inte den enda som uppskattar att berget är borta :D helt underbart!! :D



Nu är vi tre i stallet som har barbackagjord! tjohooo

2011-02-13 @ 21:09:57
URL: http://freeworking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0