Dagens ridning

Häst: Rico
Aktivitet: Dressyrlektion på volten
Längd: ca 60 min
Tränare/Instruktör: Therese Berganäs
Utrustning: Svarta Benskydd fram, ljusblått schabrak, Dressyrsadel, brunt träns utan nosgrimma, tvådelat bett, ländtäcke i fleece (från hööks)
Intensitet (1-10): 6 (skritt och travarbete, även fram och bakdelsvändningar)
Känsla (1-10): 6 (gick bra till och från, fick till några bra framdelsvändingar - som vi har JÄTTEsvårt för - och vi gjorde en halvhaltövning som jag kallar Thereseövningen xD)
Övrigt: ... inget speciellt med dagens ridning, men han blev väldigt fin ibland, men det höll sig inte kvar hela tiden :P

Häst: Rico
Aktivitet: NH på volten
Längd: ?
Tränare/Instruktör: -
Utrustning: Repgrimma och ledrep (i början och i slutet), täcke i slutet
Intensitet (1-10): 3
Känsla (1-10): 4 (var så länge sen att jag knappt minns hur man gör saker och ting! :S)
Övrigt: Började med att "longera" honom lite i skritt och lugn trav, runt mig. Sen gick vi över en filt jag hittade, som var ihoprullad. I början vågade han inte ens gå nära den ihoprullade filten - MEN efter jättelång tid så kunde han faktiskt stå på filten, när det var helt utrullad :D :D :D Superduktig, och det blev jättestor skillnad ;)


DUKTIG PÅLLE :) <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0