Dagens ridning och NH

Idag kom Eva tillbaka igen och hade lektion för oss, fast uppsuttet NH/Western ;)

När vi kom till stallet höll dom på att ploga volten, det var någon frivillig släkting som gjorde det gratis :D Men egentligen skulle han börjat ploga kl 8, men han var inte klar förrän 3, och då hade han skjutit in all snö i mitten i ett stort berg som man bara kunde rida runt, runt, runt på spåret typ xD Det blev väldigt bra underlag faktiskt, lite hårt och halt men sålänge man har broddar så går det super att rida runt där ;D

Först skulle jag sitta upp, och det första han gjorde var att börja backa. Men då fick jag lite tips av Eva (som jag kan berätta senare) så sen gick det superbra :) Men sen när jag väl var uppe så sa hon åt mig att sitta av igen, sen gjorde vi så MÅÅÅNGA gånger, typ 10 gånger xD :) Sen, sista gångerna stod han helt stilla med sänkt huvud när jag satt upp helt själv utan någon som höll i XD :) :D

Hahah XD det låter säkert jätteskumt att jag inte kan sitta upp själv på min egen häst, men Rico har alltid haft problem med det, men nu är vi på bättringsvägen, det har nog aldrig gått bättre för honom :D :D :D

Sen gick hon igenom ett stoppkommando som gick ut på att flytta bakdelen, och jag fick prova det ett par gånger :P


Fin teckning gjord i paint xD

Sen fick mamma göra exakt likadant resten av lektionen, och det gick ju lika bra det, satt upp helt själv utan någon som höll i ;)

Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0