(går)dagens hoppning

Nu ska jag allt ta och berätta från början xD :)

Vi åkte till stallet ca kl 6, och var där ungefär kvart över. Jag och mamma plockade in hästarna (vi skulle ta in Magi också), medan pappa tog fram släpet och började förbereda för avfärd.

Jag tog fram sadel, träns, benskydd, hjälm och väst och gav dom till pappa (så vi inte skulle glömma något), som la in allt i bilen (vi har ingen sadelkammare i transporten :P)

ca 10 i 7 började jag ta på honom transportskydden och täcket, och bytte från reflexgrimma till lädergrimma :)

Lastningen började bra, men eftersom det var -10 grader ute så knarrade hela släpet! Då, eftersom det knarrade så jättemkt, fick vi lite problem med lastningen :O Men tillslut fick vi in honom , och det knarrade bara när vi öppnade och stängde dörrar osv :) Tillslut var han inne, lite orolig dock, med ett hönät som han (haha XD) förtvivlat bet tag i och slängde runt :)

Nu till hoppningen:

Rico var faktiskt lugn som en filbunke när vi hade kommit fram, han var positiv och såg sig om sen stod han lugnt som om han var hemma xD Så vi tog på all utrustning och satt upp, och jag tänkte att nu flippar han ur, när han inser att vi ska rida också x) Men han var fortfarande lugn som en filbunke :) På framridningen (galoppen) var han het som tusan XD Men det är väl bara jag som är ovan med att KUNNA galoppera så fort :) Volten är ju inte precis galopp-rid-bar nu ;)

Mamma och pappa filmade lite, men dom stod på kortsidan av ett enormt ridhus, så man såg bara när jag hoppade dom närmaste hindrena :P Och ridhuset var verkligen ENORMT xD Och skitmysigt underlag :P

Iaf, i början kändes han ju ganska pigg (underdrift...), särskilt dom första sprången :P Men sen hade jag mer kontroll över honom mot slutet :P Vi hoppade iaf en bana (i slutet) efter att ha hoppat några bågar, en raksträcka och det som var på banan :) Var även en mur där, men han hoppade så fint över :P

haha, nu ska jag minsann sätta igång Paint och rita hindrena XD


Hahaha förlåt, kan inte rita hinder XD :(

Såhär har banan: långsida (rött räcke, grön oxer, vinröd oxer - har hittat på färgerna själv nu), båge (vattenmatta till kombinationen med blåa och röda hindrena), båge (mur till vattenmattan)

Ridhuset såg mkt mindre ut när jag ritade ;)
Kan berätta mer sen när jag har fixat filmen :) Inte för att man kommer se någonting, men han vägrade inte EN ENDA GÅNG, hoppade i alla lägen, fast han kom fel, fast jag var i obalans <3

Förlåt Rico, jag har underskattat dig totalt! <3

Madde


Kommentarer
Postat av: stella

Vad roligt! Hur högt hoppade du? :) <3

2011-01-27 @ 11:33:40
URL: http://stellaorback.blogg.se/
Postat av: Rebecca :)

Sv: vet att svaret kommer en aaaaniiing sent en iaf tack och jag tycker din header är superfin! :)

2011-01-27 @ 11:40:53
URL: http://rebeccaeklind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0