Fy faaaaaan !

Vi fick ett sms igår från ordförande i ridklubben hemma (enliden), och fick veta att 5 hästar i grannstallet har blivit knivskurna. De går på lösdrift så hände nog mitt i natten eftersom ingen verkar sett något.

FÖRSTÅR INTE hur i helvete någon kan göra så ? Som tur är utreder polisen så om vi har riktigt tur så kanske de hittar den som gjorde det ! Är livrädd annars ! Tur att man låser stallet om nätterna då . . .

Det är ett jäkla område det där kan man säga ! I januari hittades en 25-årig man mördad, i ett dike bara 100 meter bort ? Vet inte exakt var men det var ju avstängt där alldeles mellan dagiset och grannstallet, polishundar sprang omkring och polisen satte upp lappar i hela området och letade vittnen och allt !

I alla fall, lider med de drabbade. Men tror hästarna "bara" blev skadade, inga dödsfall.

Usch och fy ! Den som rör Rico tar jag itu med PERSONLIGEN -.- Bara så att alla vet :)


Kommentarer
Postat av: Tess

känns så jäkla obehaligt... speciellt det hade kunnat varit min häst ifall vi hade stått kvar!

2011-07-28 @ 14:00:52
URL: http://egnaponnysar.blogg.se/
Postat av: Cicci

Shit! det visste jag inte!! vad hemskt... vet du vilka det var?

2011-07-28 @ 16:28:03
URL: http://ciscan.blogg.se/
Postat av: louise

fick också höra det av viktoria, helt sjukt!! :s stackars ägarna och STACKARS hästar.. :(

2011-07-29 @ 22:05:57
URL: http://galetfort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0