Rico - 21/7 (morgon)

Morgonpasset då; Cissi kom tillbaka. Mamma hann gå en liten kort promenad med Rico innan, han brukar annars ha löjligt mycket överskottsenergi på morgonen ;) Men eftersom det blev tömkörning igår kväll också så var han ganska lugn och fin :)

Det var ju mer än en vecka sedan Cissi kom senast, och vi som gör detta 2 ggr om dagen varje dag kanske inte märker hur långt vi kommit, eftersom det är så lite i taget ! ;) Hon tyckte vi hade tagit ett jättesteg framåt. Sist hon var där så kunde vi endast stå på marken och tynga med foten i stigbygeln, om vi gjorde mer skuttade han iväg (med bakdelen, han kan inte göra annat med huvudet inböjt). Idag kunde jag faktiskt stå upp med nästan helt rakt ben (vi håller på att korta stigbyglarna nu ett snäpp varje dag, särskilt för min skull med så korta ben, når inte ner annars sen när jag väl ska sitta däruppe xD Men tar det lite i taget för både häst och människas skull, så det inte blir för snabba förändringar :P)

Mamma började då, hon körde bara typ 5 min, sen fick jag "ta över". Först var han lite spänd och tyckte det var jobbigt, han gjorde några försök att skutta iväg men det är mycket lättare att följa med när man står i stigbygeln, förr när man bara hade foten i var man ju på ett sätt tvungen att ta ur foten och gå efter, då vann han ju lite :( .

Gjorde mycket jobb med att stå kvar och luta mig över (så tyngden blir mitt på ryggen, inte i ena stigbygeln), om han gick iväg så höll jag bara i mig i knoppen och fy tusan vilken styrketräning ! Fick nästintill kramp i både armar och ben, och inte blev det lättare när han försökte gå iväg :P

Han var lite fräck mot slutet och började bita mig i benet ! Eller bet gjorde han inte riktigt, nafsade mer ! 
   Jag tar ju in huvudet på honom så hans mule är så nära stigbygeln som möjligt, då tog han upp huvudet och började tugga på mig xD Fick vara envis och putta bort honom lite, men fick liksom inte sluta med det jag höll på med, då skulle han vinna . . . Men han slutade efter några minuter och sedan skötte han sig jättebra ! :D När jag gjorde sista gången stod han faktiskt och frustade ! ;) Så alla var nöjda då !

Efter det blev det lite prat med Cissi :) Hon tror också det här kommr funka :D


Trackback
RSS 2.0