Svar på fråga :)

Vad använder du för lika nosgrimmor på Rico märker du att han blir annourlunda eller varierar du bara för skojjs skull? :)
Svar: Mina träns är dessa:
1 brunt träns med pullarnosgrimma och 3-delat bett
1 brunt träns med aachennosgrimma (engelsk med avtagbar aachenrem) och rakt oledat bett
1 svart träns med aachennosgrimma (engelsk med avtagbar aachenrem) och 2-delat bett

Ibland rider jag också utan nosgrimma, men inte i hoppning eller dressyr utan isåfall Western eller uteritt :)

Brukar variera tränsen för vilket bett jag vill ha, beroende på vad jag ska göra (tex rida ut i grupp, hopp, dressyrträning mm) och inte beroende på vad för nosgrimma dom har eftersom det knappt är någon skillnad på hur han är att rida/tömköra ;) Men jag varierar för hans tänders skull (trycker på olika ställen) när det både gäller bett och nosgrimmor. Hade tänkt att köpa en remontnosgrimma snart också, vet dock inte vilket träns jag ska ha det på ;) Kanske köper ett helt träns med remontnosgrimma ? Vet inte ännu, för det är inte aktuellt nu när jag är på landet :P Tar ett tag att åka till närmsta ridsportbutik (Hööks i detta fallet) :)

Känner att ämnet börjar flyta iväg i babbel så slutar här hehe ;)


Mitt pullarträns med tredelat är det jag brukar hoppa med, för då går han som bäst i hoppningen :)
Senaste riktiga ridpasset (räknar inte med lilla skritturen när vi kom till fänninge) :( 17/6 2011




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0