Nöjd !

Är väldigt nöjd med dagens uppsittningsträning. Tyvärr blev det en dålig kombination i slutet av att dels så tickade klockan och mamma ville hem och äta - vilket gjorde mig stressad - och dels att jag nästan fegade ur också . . . Problemet nu är att jag inte ens kan föreställa mig där uppe längre, det känns som att jag är för svag i benen för att komma upp och för dålig balans för att sedan hålla mig kvar :S Jag har ju hittills ridit varje/varannan dag (delar veckan med mamma, men ibland rider hon inte så ofta) och att då inte rida på flera dagar så gör det mig svag och det känns som att jag aldrig suttit på en häst förut :O Lite smått abstinens också . . .

Men dagens lilla mål var att kunna sätta foten i stigbygeln, vilket inte har gått tidigare för jag hann inte mer än höja knät så skyggade han och sprang åt sidan/framåt.

Och dagens stora eventuella mål var att kanske sitta upp.

"Lilla målet" gick jättebra, vi avslutade när jag kunde sätta i foten i stigbygeln och lägga ett tryck (kanske 60% av min vikt?) i den. Det gick super ! Han stod stilla sålänge han hade ett tryck på manken ( pappa höll en hand där eftersom jag inte nådde upp samtidigt som jag satte foten i stigbygeln :P )

Det "stora målet" var lite sådär med, det förklarade jag ju också högre upp :)

Är jättearg på mig själv att jag inte tog chansen och satt upp när han var så lugn, men jag kunde bara inte ! Får sova mig stark så jag verkligen KLARAR AV DETTA i morgon, det enda som krävs är en lugn och stabil Rico och en lugn och stabil Madde så kommer det gå superbra ! Det lite roliga är att pappa tror mer på att detta kommer gå bra än jag själv. Fast han är lite som mig, litar på sig själv men kanske inte lika mycket på alla andra :) Jag VET till exempel att när mamma sitter upp så håller jag i, Rico får inte ens ta ett steg framåt eller bakåt för då är jag direkt där och "korrigerar" ;) Och om han skulle försöka sticka av någon anledning så släpper jag inte. Jag känner mig själv så väl att jag vet att jag klarar det. Just också för att pappa är så himla säker med detta också så känner jag mig säkrare, än om någon ska hålla i som hela tiden säger att hon/han inte kommer kunna hålla i om hästen sticker. Det är ju lugnande eller ? ;)

Som sagt, ska sova mig stark till i morgon. Godnatt.



Trackback
RSS 2.0