Rico - 16/6

Dressyr, förmiddag:
Häst: Rico.
Aktivitet: Dressyr.
Längd: 60 min.
Tränare/Instruktör: Therese Berganäs.
Utrustning: limegröna lindor fram och bak, svart vojlock, svart dressyrsadel (Edinburgh), svart träns med aachennosgrimma och tvådelat bett
Känsla (1-10): 7
Övrigt: Han reagerade likadant på lindorna (bara bak) som han brukar reagera på bak-transportskydden när han inte haft dom på länge, liksom tar jättekliv xD Men bara i början, när han hade gått med dom ett tag var han endast lite spänd haha :) Han har nog aldrig gått med lindor på, han tyckte dom var lite läskiga ;) 

Men det släppte och sålänge han var koncentrerad var han jättefin :) Vi avslutade med att rida igenom dressyrprogrammet som vi ska rida i morgon (typ Dressyrtävling) , LC:1 2003 :) Den äldre LC:1an som vi red i oktober också, mitt första pass på volten med Rico :) Då ska det även filmas så ska vi få se skillnaden ! :D Hoppas innerligt att det har blivit någon skillnad, liksom från första gången jag red honom på volten (förutom när sadelprovaren kom) och flera månader senare borde det vara lite skillnad tycker man ju ! ;)  

Han var i alla fall ganska duktig när vi red igenom programmet, men de andra i gruppen gick runt volten medan en annan red så inte hästarna skulle kallna medan man väntade - så Rico visade att han fortfarande är lite unghäst och var aningen okoncentrerad, haha :) Så fort någon häst dök upp bland buskarna var han totalt lost :S Men överlag var han fin :)

Markarbete, eftermiddag:
Häst: Rico.
Aktivitet: Markarbete.
Längd: 60 min.
Tränare/Instruktör: Therese Berganäs.
Utrustning: bruna benskydd fram, rött schabrak, brun hoppsadel (Presitge), brunt träns med aachennosgrimma och rakt odelat bett, förbygel
Känsla (1-10): 7
Övrigt: Vi gjorde galoppserpentiner idag, över 3 bommar längs med medellinjen :) Så två serpentiner egentligen bara :) Vi skulle komma i galopp över första bommen, sedan göra en båge (serpentiner) till nästa bom där vi skulle försöka byta galopp över bommen, och sedan en till båge till sista bommen :) Rico var duktig, bytte först bara fram och sen bytte han faktiskt bak också på sista bommen, så det blev rätt tillslut :P Med tanke på hur ung han är så är jag stolt :D Han hade en stencool, lugn galopp (för det mesta haha) och gick faktiskt bra på det raka bettet ! Fast bara i kombination med nosgrimma, för annars tar han liksom inte bettet, och kan dra iväg gapandes istället för att bromsa in :S Han gör bara så med det bettet utan nosgrimma, och efter teorin då vi pratade om just bett så bestämde jag och Therese att jag skulle prova att rida med det raka bettet + nosgrimma (som vi inte haft annars) och det gick bra :P Trodde inte han skulle lyssna alls men han var riktigt duktig ! Ska ta å prova hoppa med det bettet i sommar också, det är inget vidare bra dressyrbett för honom men för uteritt och kanske hopp ?

Hade med mig kameran, men blev inga bilder :( Förutom att jag fotade lite smått med min mobil när Rico stod ute med sina snygga lindor, haha ;) Bara säga till om ni vill se dom !






Kommentarer
Postat av: Alice

Jag vill!! :D Alice <3 lindor xD

2011-06-16 @ 22:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0