Rico - 17/6

Idag var de sista ridpassen på Volten, sista på Enliden, sista innan vi åker till Fänninge :) Men vi är bara i Fänninge på somrarna :P

Programridning/Dressyrtävling, förmiddag:
Häst: Rico.
Aktivitet: Programridning/Dressyrtävling Enliden (programridning med placering och rosetter)
Längd: .
Tränare/Instruktör: Therese Berganäs.
Utrustning: svarta benskydd, svart vojlock, svart dressyrsadel (Edinburgh), svart träns med aachennosgrimma och tvådelat bett
Känsla (1-10): 7,5
Övrigt: Han kändes ganska bra på framridningen, men väl inne på banan sedan så var han totalt överspänd första halvan av dressyrprogrammet för det regnade och då behövde Therese ha ett litet rosa paraply över protokollen när hon skrev :) Han var aningen flyktbenägen i början, tvärvände och störtade iväg en bit hehe ;) Men hon flyttade sig längre bort så han i alla fall vågade gå på fyrkantsspåret. Mot slutet av programmet så blev han riktigt lugn och fin, strax innan galopperna började han slappna av :) Så andra halvan är jag nöjd med, men första delen kan jag glömma och dra ett stort svart streck över :)
Fick exakt 60,0%.

Hopptävling, eftermiddag:
Häst: Rico.
Aktivitet: Hopptävling Enliden.
Längd: .
Tränare/Instruktör: Therese Berganäs.
Utrustning: bruna benskydd fram, rött schabrak, brun hoppsadel (Prestige), brunt träns med pullarnosgrimma och tredelat bett
Känsla (1-10): 7,5
Övrigt: Hade ingen bra känsla idag, Rico var trött och hade nog lite träningsvärk, dessutom var han nog riktigt trött på att vara på volten ! Framhoppningen kändes bra men själva banhoppningen kändes inge vidare :( Han rev ett hinder (räcke) , han blev lång och hoppade flackt över hindret. Övrigt kändes okej, blev lite hoppad ur sadeln men inte så mycket att det syntes tror jag :P Banan låg på blandade hinder mellan 90cm-100cm, tycker faktiskt inte att det är särskilt svårt längre :) Går oftast bättre att hoppa 100cm än tex 70cm, då har Rico mer respekt för hindret och jag blir automatiskt mer noggrann också ! :)

Fick hoppa omhoppning för tränings skull, men den "omhoppningen" bestod mest av volter och bråk :( Tog ut svängarna ordentligt för att han skulle hinna lugna ner sig, han blev himla stark efter att ha sett Thereses ponny Mary hoppa (hennes förra tävlingsponny som fick vara med på lägret, hoppade storhästklasser) för hon rejsar som en galning, hihi ;) Ändå var hon lugn idag . . .  :P Tror också han ville få det "överstökat" så han kunde gå ut till sina kompisar igen :)

Men är nöjd även fast det inte var någon "wow vad bra det gick"-känsla :) Mamma filmade lite också, och blev även lite bilder :D Några bilder är på min kamera, så de kommer ganska snart :) Men de andra får jag tidigast i morgon, hoppas jag får dom på usb innan jag åker :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0