Rico - 31/5


 
Häst: Rico.
Aktivitet: Hoppträning.
Längd: 60min. (+15min Therese)
Tränare/Instruktör: Therese Berganäs.
Utrustning: bruna benskydd fram, marinblått schabrak, brun hoppsadel (prestige), svart träns med aachennosgrimma och tvådelat bett (+magplatta och förbygel som vi alltid har)
Intensitet (1-10): 8 
Känsla (1-10): 8
Övrigt: Red faktiskt med tvådelade idag, och det gick bra ! Han kändes pigg första skrittstegen sen lugnade han sig och till sist blev han lite seg - men han ställde sig och kissade och efter det var han pigg och fräsch igen ! ;D. Hoppade fram på några hinder innan vi körde lite 8an, som förra gången :) . När vi skulle hoppa en liten bana senare så rev han alla hinder utom ett . . . ? xD Men när vi gick vidare till åttan sen fick jag mer kontroll, så blev han inte så flack och då hoppade han bättre ;) Han hoppade JÄTTEMYCKET med ryggen idag ! Och galopperade jättemycket med ryggen  . . . Jag liksom sköts upp ur sadeln i varje galoppsprång och ännu mer när han hoppade . . . xD

Efterråt provade Therese att rida Rico, för att se hur han fungerar så hon vet vad hon ska säga till mig när jag rider :) Och herrejösses, vad fin han var ! Hon red bara typ 15 min, i skritt, trav och galopp och tog även ett hinder 2 ggr :)

Första gången jag fått se Rico hoppa ;) På provridningen, när tjejen som värmde upp honom hoppade, så sa dom att han brukade göra så (hoppa iväg för stort så att ryttaren hamnar efter). Och så gjorde han med mig också, men det gick över när vi kom hem till Stockholm. Då hoppade han lite som en kråka, men nu ser jag att han hoppar som en liten kanin ! HELT OLIKT DET SOM SYNS PÅ FILM ! Han är en helt annan häst när man ser honom live ;)

Rico var genomsvettig över hela honom efterråt (jag också) så han fick sig en snabbstretch och sen helkroppsdusch ;) !


Inte så skalenlig eller hur man nu kallar det ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0