Rico - 4/6

Häst: Rico.
Aktivitet: Tömkörning.
Längd: ca 60min
Tränare/Instruktör: Chrissan (?) -är inte säker på vad hon hette ! xD :$ .
Utrustning: svarta benskydd fram, brunt schabrak, svart tömkörningsgjord (Globus), svart träns med aachennosgrimma och tvådelat bett
Känsla (1-10): 8,5
Övrigt: Jag kände mig inte lika febrig när jag kom till stallet, inte heller under själva tömkörningen, men efterråt när jag mockade fick jag grymt ont i huvudet ! Försökte få bort den med lite musik, men gjorde det bara värre !

I alla fall - Tömkörningen:
Han var superfin och gick i fin form i princip hela passet :) Vi arbetade mest på volt, men även skänkelvikning på fyrkantsspåret och skritt och trav över cavalettis. Ökade och minskade traven osv. Instruktören frågade om jag hade tömkört förut, och jag har ju bara tömkört pyttelite (några minuter) för ett tag sedan när mamma skulle gå igenom lite grunder med mig (inför den här lektionen, så hon inte behövde berätta hur man höll tömmarna osv under själva passet). Hon tyckte jag var en naturbegåvning, som hade en jättebra känsla ! ;D Jag liksom kände vad som behövde göras, i tex skänkelvikning :P Hon skulle precis berätta för mig vad jag skulle göra, sen så gick han där i skänkelvikning haha ;) Det var i alla fall superkul och ska nog börja tömköra honom lite jag också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0