Rött på fuxar ?

Tycker det här med att rött aldrig passar på fuxar är en ganska tråkig sak som många går runt och säger . . . I början om någon sa så, så visste man att det var DEN PERSONENS egna åsikt, men numera så säger folk så som "alla andra" säger, så det kan lika gärna vara någon bloggare eller personens bästa kompis som tycker så.

Själv tycker jag att rent allmänt så är det inte FULT eller OPASSANDE att ha röda schabrak, lindor mm på fuxar. Fast jag tycker det beror mer på individen, men vissa sorts fuxar (olika fuxfärger, nyanser mm) kanske passar bättre i färgen rött än en annan ?

"Tog mig i kragen" och köpte ett rött schabrak på Hööks igår, testade på Rico. Jag tycker inte det var särskilt fult faktiskt . . . Men det är MIN åsikt.

Tror att många säger det andra har sagt att dom tycker, dels för att det är lättast så - man slipper argumentera - man slipper vara annorlunda, det är liksom lättare att säga och vara precis som alla andra.

När man säger den meningen: "Fuxar passar inte i rött" eller "Rött är inge snyggt på fuxar" så drar man alla fuxar över en kam (lånade ett uttryck av Lina - ej blogg) och då blir det plötsligt konstigt och fult att ha ett rött schabrak på en fux ? :O

Jag tycker man borde tänka efter (gäller även andra ämnen) ordentligt, vad är ens egen åsikt ? Är den verkligen som "kompisens" eller "ovännens" ?

Förut så visste jag inte vad jag tyckte om det, alla sa att det var fult och själv hade jag inte sett ett rött schabrak på en fux förr - kanske för att man undviker det, eftersom det är så "fult" ? - men nu vet jag att JAG TYCKER inte att det är fult, snarare snyggt. I alla fall på Rico. Visst finns det snyggare färger som passar lite bättre - enligt mig - men det är absolut INTE fult :)




Ignorera att hans fårskinnspadd är aningen stor/lång . . . ;)


Jag vill veta vad ni tycker. Är det verkligen så att JAG är den ENDA som tycker det är helt okej ? Kanske några av er aldrig hört det där med rött fult på fuxar ? Berätta !


Kommentarer
Postat av: TEMA EISENGARTEN - Rebecca

Det är ju ens egna åsikt och det beror på hästens fux färg. Min ponny är fux och är döö snygg i röd utrustning!!

2011-06-13 @ 09:02:08
URL: http://rebeccaeisengarten.blogg.se/
Postat av: Lina.

Min åsikt vet du redan :*

(btw, jag sa "över en kant" ;))

2011-06-13 @ 20:39:43
Postat av: Louise - foto

Jag har hört det många gånger, tror att många bara håller med andra, precis som du säger. Men ja, det beror ju helt på vilken häst det är.



Personligen anser jag att din häst är jättefin i rött!

2011-06-13 @ 21:08:27
URL: http://wizy.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Jag tycker exakt samma sak som du! Alla säger att det är så fult, så jag har väl aldrig sagt emot, men jag tycker faktiskt att det är fint :)

2011-06-13 @ 21:12:56
URL: http://skackarna.blogg.se/
Postat av: Alice

Tycker inte att fuxar brukar passa i klarrött, men på Strömsholm var det en som hade ett jätterött sammetsschabrak - och det var snyggt! Sen brukar det passa bättre med lite mörkare röd på lite mindre fuxiga fuxar, haha :p Det blir inte snyggt ibland med vissa nyanser då det skär sig extremt.

2011-06-14 @ 00:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0