Konstigt eller vad..?

Nu ska jag berätta om något spännande här!

Vi hade No och Matte -prov samtidigt i skolan, vi har ju samma lärare i matte och NO.

Och istället för att skriva på papper så skulle vi göra som "en slutlaboration" fast i ridhuset! Alla fick låna en häst från farsta ridskola, och jag fick låna Goliat!:P (fast goliat kändes mycket större!)

Vår lärare ställde sig på ena kortsidan och antecknade hur vi gjorde saker och ting, vi skulle typ utföra massa olika rörelser som bakdelsvändningar, framdelsvändningar, skänkelvikningar och öppnor och slutor mm :P Och vi skulle rida runt i skritt, trav och galopp och ha hästen i korrekt form ;)

Och vad som är ganska känt bland folk jag känner så KAN JAG INTE rida Goliat dressyr, vi bara kan inte kommunicera i dressyren! :S Men det gick ganska bra ändå, vi fick rejält med berömm för den ökade traven på långsidan och diagonala linjen xD (Jaaa, vår matte/no-lärare tyckte jag var jätteduktig!)

Sen så pratade han lite om olika sätt att lösa problem (matte tex)...

Dom matte och no - genierna som finns i klassen kunde ju inte rida, så dom fick "rida om" (som omprov) xD Haha alla spred ryktena om att den, den och den fick rida om TRE gånger osv :P

Jaja jag klarade mig ganska fint i alla fall :)

(och för er som inte fattat ännu, så var detta något jag drömde i natt xD :P)


Kommentarer
Postat av: Iris

öhh vaa? ni skulle ha NO och MA-prov och så fick ni ridaaa? :O gud vad lyyx!

2011-03-04 @ 13:05:01
URL: http://irisl.blogg.se/
Postat av: Lina.

hahahaha xD

(tror inte att iris fattade att det var en dröm ;D)

2011-03-04 @ 20:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0