Lite mer om tävlingen:

Lastningen gick bra på ditvägen, men på hemvägen ville han inte först xD ;)

Hade först lite problem i sekretariatet med vaccinationsintyget, någon veterinär hade skrivit datumet som en kratta så ingen kunde typ tolka det xD Men det löste sig :O :P

Dom första 5 minutrarna på framridningen kändes han ganska pigg, men senare när vi började trava (hade skrittat 15 minuter ute också, först gått med honom sen ridit lite fram och tillbaka ute) så blev han jätteseg och konstig :S Han tog inte skänkeln framåt särskilt bra och heller inte förhållande hjälper :O Men jag kämpade på ändå, och han kändes bara tröttare och tröttare... Han brukar bli pigg efter en galopp eller två så jag tog en galopp i båda varven, och det var KNAPPT så jag fick honom i galopp! Men sen kom jag fram till att om han fick vila lite kanske han skulle orka med programmet, så jag skrittade på lång tygel typ 10 min innan jag skulle gå in till tävlingsbanan :P

Började sedan programmet med att vända upp på medellinjen och vara jättesnäll och hälsa på domaren xD Men det hade dom tagit bort (?) typ förra året så jag fick en felridning för det :( Men sen gick det bra, jag kom ihåg banan och han fick inte fnatt för publiken xD :) Men jag har aldrig ridit honom utan benskydd förut, och eftersom vi behövde ta av benskydden innan start så kändes han jättekonstig och springig ett tag, men programmet gick lugnt (långsamt?) och fint ;) :P

Haha, var väääääääldigt säker på att jag INTE skulle placera mig (xD) så vi lastade honom direkt efter, sen gick jag upp till kafeterian och köpte maaaaat sen åkte vi hem när jag hämtat protokollet x)

Tycker domaren var väldigt snäll i alla fall, med bedömningen :P Jag skulle inte gett en enda 6a någonstans xD Han gick med huvudet i vädret, kunde inte stå stilla vid halterna och bröt av ett antal gånger i galopperna xO

Fick mest 4or och 5or men några 6or också :P Fick totalt 141 poäng av 180 :) xD Är nöjd för att det var VÅR första tävling överhuvudtaget, och MIN första dressyrtävling (och tredje gången jag rider program?) , och första gången jag RED igenom programmet, kunde bara på pappret :)

Han var lugn och positiv på tävlingsplatsen, jättefin och duktig i all hantering ;) :)

Kom sedan fram till i bilen att det kan vara så att han var så trött idag, för att han och Atlaz hade rejsat igår i hagen, mer än Rico gjort någonsin förut med någon annan hagkompis :) Han var liksom allmänt trött i benen verkade det som :) Kanske lite träningsverk? x) <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0