Svar på frågestunden del 1

Här kommer första delen av svaren på frågestunden:

hur länge har du ridit??
Svar: Jag vet inte hur länge jag har ridit! :S Har helt tappat räkningen, men jag tror jag började när jag var 6-8 år nånstans där :P Och nu är jag 14 snart 15 :)

har du alltid gillat hästar?? :)
Svar: Jag har alltid gillat djur överhuvutaget, och sedan 6års så har jag också ritat och skrivit små berättelser om hästar :P Men största delen av intresset kom ju med att jag började rida regelbundet varje vecka :)

har du några speciella mål med ridningen? :D
Svar: Nja.. Inte egentligen, jag skulle inte tacka nej till att tävla om både mina och Ricos nerver klarar det xD Men jag vill bli riktigt BRA på att rida, riktigt bra på hästar överhuvudtaget :P Skulle vilja bli någon slags hopp&dressyrtränare.. inte på ridskola tror jag ;) :P

hur hiittade du till min blogg?
Svar: Hittar de flesta bloggar via att folk kommenterat på både min och andras bloggar ;) (många brukar fråga det så lika bra att svara här, förstår i alla fall varför man frågar, vill också veta (a) )

Tävlar du och i sånafall i vad?
Svar: Jag har inte riktigt kommit igång och tävlat ännu, men skulle vilja tävla i både hoppning och dressyr :) Och WE verkar också riktigt kul - om Rico klarar det dvs ;) xP :) <3

Om du tävlar i hoppning så undrar jag hur högt du har hoppat?
Svar: Jag har bara tävlat upp till 70 cm, då tävlade jag en C-ponny som synts rätt så mkt här på bloggen :P Goliat heter han och han ser ut såhär:
.
Får väl tjata ut den här bilden lite till då... xD (från arkivet), går inte att ladda upp bilder just nu :S

Men på träning med Rico hoppar jag mellan 70-95, beroende på hur han känns osv, har ju bara tränat sådär 5 ggr på honom, två gånger på volten hemma och tre gånger i ett ridhus för cathrine ;)

hur länge har du haft rico?
Svar: Sedan 23 oktober 2010.. Nu är det väl lite mer än 4 månader tror jag :)

Vart red du innan du köpte honom? :)
Svar: På Farsta Ridskola :)

hur länge har du ridit?
Svar: Se översta fråga och svar :)

vart bor du? Eller vilken stad lixom?
Svar: I södra stockholm ;)

hur gammal är du?
Svar: 14 år, blir 15 i Augusti :P

tävlar du, isf vilken disceplin och vilken nivå?
Svar: Jag tänkte börja tävla nu i vår, vi ska på vår första tävling på hemmaplan (eller egentligen inte hemmaplan, men det är lite hemmaplan för mig - Farsta Ridskola :P Jag red ju där förut), LC:2 dressyr :) Annars ska jag väl mest tävla hoppning ifall det går bra :P

Tack för alla frågor, del 2 kommer lite senare idag eller i morgon! :)


Kommentarer
Postat av: EMILIA SVEDLIND

sv; Vad kul! Den kommer säkert bli jätte fin :D

2011-03-03 @ 11:19:27
URL: http://emiliamjaaou.blogg.se/
Postat av: M E R E I

- kul :)!

2011-03-03 @ 11:24:24
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: Härligt:D jag hittade dig på blogg.se's mest kommenterasde:)

2011-03-03 @ 12:03:21
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Du började rida när du var typ 9½. Känns bra att jag har bättre koll än du haha xD <3

2011-03-03 @ 20:34:47
URL: http://skackarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0