Svar på Frågestund DEL2


Vad var det som ni föll för när ni provred Rico?
Svar: Egentligen så var det inget "klick" eller nåt som i serier och böcker, utan han var den enda som både jag och mamma kunde kommunicera med :) Han kunde rätt mycket för sin ålder och det enda som kändes konstigt var hoppningen - han kom fel varje gång, hoppade av för stort och ryttaren hamnade i bakvikt. Dom sa att han brukade göra så, men vi har inte märkt nåt efter provridningen :P
 
Vad har du för tillbehör till din kamera (objektiv och sånt)?
Svar: Nikkor 18-55 mm och Sigma 70-300 mm är mina objektiv :P Sen har jag ju kamerahus, minneskort, batteri, en massa sladdar osv :) Och en kameraväska också!

vad fick dig till att börja rida?
Svar: faktiskt så var det min bästa kompis (årskurs 0-2) som sa att hon skulle prova i en nybörjargrupp, så hängde jag på :) men jag skulle nog ändå börjat rida, fast kanske något år senare isåfall :) Men jag tror jag red shettisar innan det, så jag gillade hästar i alla fall :P

vem är din förebild inom ridsporten?
Svar: Många... Angelica Augustsson, Malin Baryard, Rolf-Göran Bengtsson är dom kända :) Och så är det en massa som är i min ålder och lite äldre och yngre som jag tycker rider jättebra :)

tycker du om något annat än ridning tillexmpel, sjunga och sånt?
Svar: Teckna, måla, träna hund (om det räknas?) :P

vad är din favoritmat?
Svar: Faktiskt, kycklingpaj XD Haha nejmen min familj gör väldens godaste paj så det är absolut min favorit :)

hur hög är rico i mankhöjd?
Svar: 153 cm :)

har rico något speciellt han brukar göra tillexempel om man borstat honom jätte ren&fin sen när man ska ställa in honom i boxen lägger han sig ner och rullar sig eller liknande?
Svar: Nej inte vad jag har märkt :)

Vad fick dig att börja med NH?? ;)
Svar: Jag och mamma gick på en kurs med Pilgrim för ganska länge sen, och sen har det inte varit så mycket mer tills jag kom till Enliden, där ganska många håller på med NH och liknande.. :P

Lite anourlunda frågor, inte om hästar men hur kan du rita så bra :O och vilket program använder du, använder du ritplatta?
Svar: Jag tycker jag inte ritar så bra ännu ;) Men jag använder ritplatta sedan ett tag tillbaka (nån gång innan sommaren 2010 köpte jag den) innan ritade jag med musen på datorn. Ritar i Photoshop, förut i Gimp :)

tack för alla frågor :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0