Nästippen !

Dagens lilla "tips":

Alltför många är med i den välkända tittaner-klubben, och om man inte vill överbelasta framdelen på hästen så ska man inte titta ner hela tiden när man rider, för huvudet är mycket tyngre än man tror :)

Här kikar jag ner lite grann (men inte så mycket!), men jag kommer ihåg att det bara var för att kolla sittbenet :P Och vad jag blivit påmind om själv av en tränare, är att man kan faktiskt titta ner utan att vrida ner huvudet ;D Det är därför vi ryttare har rörliga ögon, så vi kan kika ner ibland om det behövs ;)

Haha nädå, det är nog inte riktigt därför ;) x)


En ganska gammal bild från ridskolan, här tittar jag ner så mycket att hela jag faller fram XD Usch det ser så fult ut :( Eller vad tycker ni?


I hoppningen däremot, tittar jag i princip aldrig ner ;) Då har jag fullt upp med att kolla vart jag ska, och har helt enkelt ingen anledning att kolla ner :P

DESSUTOM tycker JAG att man ser mycket säkrare och duktigare ut om man håller huvudet uppe ;)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0