Rico - 10/5


Häst: Rico.
Aktivitet: Hoppspecial/kurs (lektion) på volten.
Längd: 60 min (40min).
Tränare/Instruktör: Therese Berganäs.
Utrustning: bruna benskydd fram, brun hoppsadel, brunt pullarträns och tredelat bett (+förbygel som vi alltid har när vi hoppar/klättrar i skogen)
Intensitet (1-10): . . . (Egentligen gjorde vi inte så mycket krävande övningar, men han blev genomsvettig och . . . ja så himla svårt att förklara ! )
Känsla (1-10): 2
Övrigt: Fick börja lektionen med att RIDA ordentligt, han gick inte fram alls och gick bara mot skänkeln hela tiden, men tillslut gav han sig och i galoppen kändes han bra, så jag trodde att han bara fjantade sig eller var lite segstartad efter avmaskningen (medicin) igår. Men sen började han tjafsa rejält, han har aldrig betett sig sådär förut ! Han svarade inte för skänkeln, stod bara helt stilla och kastade med huvudet om jag var mer bestämd. Therese sa att han nästan såg lite rädd ut på ögonen, men han bara stod där och var helt borta :S
Jag fick låna ett kort hoppspö att peta lite på bogen med, men han bara trampade runt på stället och backade, svängde bakdelen fram och tillbaka och körde upp huvudet :S När han väl var igång så galopperade han på ganska bra och ja, jag orkar inte dra allt men vi avbröt en kvart/tjugo minuter innan lektionen egentligen skulle sluta, för Therese kom fram till att han kanske hade ont i magen :(

Jag tror det var en kombination av att det var JÄTTEVARMT (rekord 2011, 30 grader :S ) och att han avmaskats kvällen innan (därav ont i magen, men värmen gjorde nog honom tröttare ! )

Själv så blev jag såklart genomsvettig och helt tomatröd i ansiktet, hemskt ! :(




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0