Rico - 16/5


Häst: Rico.
Aktivitet: Uteritt.
Längd: 1h 35min.
Tränare/Instruktör: .
Utrustning: bruna benskydd fram, brun hoppsadel, pullarträns och tredelat bett (+förbygel som vi alltid har när vi hoppar/klättrar i skogen)
Intensitet (1-10): 8 (För att vara uteritt :P , om det hade varit en dressyrlektion hade det inte varit mer än 6 ;) )
Känsla (1-10): 8,5
Övrigt: Jag och Evelinn red ut en ganska lång runda, ungefär en och en halv timme :) Vi red först via ängarna bort till skogen, men ingen av hästarna vågade (plötsligt) gå över "bron", så det tog en stund att komma dit xD Men till slut vågade Loni (som var den enda av dom som hade en anledning att vara rädd, hon var med när en annan häst rev upp benet när den blev rädd för något där, svårt att förklara) gå över, och då gick Rico också över ;)
Vi gick klätterstigen genom skogen och kom ut på Källbrinksrakan (som jag hittills har kallat ridstigen/galoppstigen här på bloggen). Vi skrittade längst bort, och planerade att gå upp för "galoppbacken" men då kom det ett helt gäng med Innebandykillar som skulle värma upp genom att springa upp och ner där, så vi fortsatte istället framåt ;) Dom hade ställt sina vattenflaskor längs med stigen, så Rico var lite rädd för dom xD Men vi fortsatte ända bort till Källbrinks idrottsplats, men svängde in och tillbaka där på en liten "terrängbana" (en stig med små stockar xD ) där man kunde trava, men det gjorde vi inte för Rico var spänd som en stålfjäder och gick inte att bromsa typ ;)

Men vi red i alla fall Källbrinksrakan tillbaka och genom skogen en bit, sedan via hundhuset och rondellen och tillbaka på ridstigen bakom stallet :D Där travade vi fram och tillbaka flera gånger, och sedan föreslog jag att vi skulle ta en galopp :D Och god nyhet är att jag red först nästan alla gångerna vi travade (vilket gick superbra), han travade på lugnt med sänkt huvud på halvlång tygel och det var lika lugnt och fint även i galoppen, då vi också red först !

Om man rider två och två så spelar det nog ingen roll om jag går först eller sist, men i grupp vill jag helst vara först eller i mitten, så han inte tror att gruppen lämnar honom eller något ;)

I alla fall var det helt underbart (nej jag överdriver inte) att trava och galoppera ! Särskilt när Rico håller sig så lugn , så man slipper sitta och dra i honom hela vägen :P Uuuuuuunderbart :D

Nu vart det mycket att läsa, guldstjärna till dom som gjorde det också ! ;)

Kommentarer
Postat av: Lina.

jag får guldstjärna ;D

2011-05-17 @ 14:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0