Rico - 19/11 ... tidig morgon ...



Grupperna idag hade slagits ihop (markarbete brukar vara i första gruppen, sen är det en hoppgrupp efterråt. som börjar 10 tror jag) så tiiiiidigt skulle vi till Balingsta ! Halv åtta skulle vi vara där och börja bygga i ridhuset, och åtta skulle allt börja.

Och vi höll på lääääänge, vi började inte hoppa förrän efter en timme kanske, och då gick Rico på reservkrafterna ... Båda var trötta och jag tryckte honom över hindrena. Han stannade ett par gånger, kanske 2 ggr på småhindrena i början och 2 ggr när hindrena låg på 90 ... Det berodde nog främst på att när vi var ute och hopptävlade så fick han ju gå ut från läskiga ridhuset och åka hem när han vägrade ... Så vi skippar tävlingarna nu ett tag framöver, och åker på fler träningar och pay & jumps så vi kan fortsätta hoppa banan fastän han stannar massa ! Så han inte "vinner" och får åka hem till sina kompisar om han vägrar ut sig, lätt att dom sätter sånt i system :-/

Aja, jag är nöjd med slutet av passet när vi faktiskt hoppade en hel bana med inga stopp :) Eller ett kanske, minns inte :s Tyckte det inte var så schysst mot honom att köra slut på honom i en timme innan man började hoppa bara ... Men jag har aldrig tränat för den här tränaren förut så visste inte hur han brukade lägga upp passen. Men nu vet jag och jag kanske åker tillbaka dit något mer om det blir två grupper. Så Rico plutten slipper köra en hel timmes uppvärmning/markarbete innan man börjar hoppa :S

Lyckades skrämma honom IGEN när jag satt upp ... lyckas alltid ! ? :( Råkade sparka till honom på rumpan påväg upp, och då reagerade han men pga sommarens träning så for han inte iväg <3 Men det räcker att han rycker till kraftigt eller tar något steg åt höger eller vänster så tappar jag balansen, blir att jag dunsar ner i sadeln då -.- :[ Usch.

Han fick skritta av ordentligt efterråt och jag stretchade frambenen också innan vi lastade och åkte hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0