Rico - 26/11

Äntligen min tur att rida ! :) Söndagslektionerna för Therese var flyttade till idag. Den andra tjejen i min grupp hade försovit sig så det blev en privat dressyrlektion för Therese :D (det är två grupper med två ekipage i varje, vi brukar vara upp till 5 stycken i varje grupp men det är så mycket sjuka och skadade hästar i stallet nu som inte kan vara med)

Det gick så himla bra idag, han gick så fint hela passet igenom, var verkligen loss i båda varven och det var verkligen jätteroligt att rida dressyr :D Red mest på stor volt runt Therese, la ganska stor vikt vid att behålla formen i galoppfattningen - vilket han har rätt svårt med, han vill gärna ta upp huvudet och slänga sig in i galoppen - han blev nog lite chockad/ställd och förstod inte vad jag menade, han tog inte galoppskänkeln i varken skritt eller trav utan fokuserade bara på handen ... Men precis innan vi bestämde oss för att Therese skulle sitta upp istället så klarade han det, fick hjälpa honom lite första gången genom att ge efter lite extra på innertygeln :) Sen fattade han vad det gick ut på, så var han suuuuperfin hela passet ut ! Vi jobbade rätt mycket galopp med fattningar, tempoväxlingar, samla ihop rejält osv osv men också en hel del trav.

Och i galoppen (!!!!!) finns inte ord... Detta var ett sådant pass som jag ända in i själen hade önskat att någon hade filmat eller fotat ! Hoppas det såg lika bra ut som det kändes ^^

Helt klart det bästa dressyrpasset någonsin på Rico, allting bara fungerade och jag hittade knapparna ! Han var lika fin från passets början till passets slut, "korvade" sig inte som han brukar göra på vissa Kickiträningar. Riktigt samarbetsvillig och jag fick en plötslig lust att SATSA I DRESSYREN !


Lååååååångt ifrån detta ↑
Bilden är från en Kickiträning då vi inte kunde fokusera på formen för han var så stel och vi jobbade i princip hela 45-minuters-passet med att ställa inåt då han bara "korvade" sig osv osv.


Kommentarer
Postat av: Tess

sv: det har dom säkert, de hade typ tre kartonger fulla med charlies egna :D! <3

2011-11-26 @ 19:05:45
URL: http://allroundponnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0