Tjuvar

Angående det här inlägget:




Skrev det sent på kvällen så hade inte orken att berätta allt då, så tänker göra det nu :)

Det var nämligen så att jag hade fått tips av flera personer att det var en tjej på stallet.se som använde min målade bild på Rico:


Gick då in på mitt gamla "stall" (jag var medlem där förr) och kollade upp detta. Hittade inte just den bilden ovan på Rico, men hittade en annan/en till bild som jag målat ! ... Mejlade medlemmen. Fick svar idag, hon bad om ursäkt och tog bort bilden och hjälpte mig också med att svara på frågan vart hon hittade bilden - som vanligt på google, precis som alla andra gånger :( Är jätteglad att hon tog det så bra, kom på efterråt att jag kunde uppfattas som ganska ilsken där i mejlet, men blir lätt så när man är trött och lite smått irriterad över att detta alltid verkar hända igen ... ;)

Har varit med om detta flertalet gånger förut, alla gånger på den mycket "omtalade" stallet.se. Många tror att bilder från Google är sådana man får ta, men google är ju ett sätt att leta upp bilder över heeeeela internet. Allt från mobilbilder till produktbilder och proffsfotografbilder.

Det var en gång för väldigt länge sedan, när jag var medlem på stallet.se och var aktiv där, som en tjej hade tagit den finaste bilden jag hade gjort (då på den tiden), och gått runt och sagt att det var hon som gjort den. Hon fick såklart all ära för den också, folk sa att "oj vad duktig du är" och hon bara sög åt sig allt beröm som en tusans svamp. När jag kontaktade henne då, så fortsatte hon ljuga - nästan som att hon trodde på det själv ! - det otroligt att hon fortsatte att säga gång på gång att det var hon som hade gjort den, hon försökte lura mig trots att hon förhoppningsvis visste att det var jag som gjort den.

Sen var det en till tjej som hade dragit in sin mamma i konversationen också xD Helt otroligt, jag bad henne ta bort bilden och förklarade att man inte fick ta bilder hursomhelst utan tillåtelse osv osv, sen när jag fått svar så ser jag att det är tjejens MAMMA som hade svarat och hon försvarade såklart sin dotter. Det var dock inget vidare trevligt svar man fick från mamman, hon svarade riktigt drygt och faktiskt HOTADE. Tror på allvar att jag hade kunnat anmäla henne för det hon sa ^^ Men jag är så snäll så jag lät bli ... haha ... eller så var det för att jag bara var en "liten tjej" då, visste inte om man ens kunde anmäla för ngt sådant ! ;)

DISS till alla småtjuvar som inte kan hålla fingrarna i styr ! ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0