Rico - 24/10




Blev en uteritt idag som tänkt - med ficklampan i högsta hugg !

Red "bergastigen" upp bakom stallet, lilla ridstigen bakom stallet, sedan bort på gatorna en bit och till sist över ängarna tillbaka. En väldigt lagom runda, skrittade bara. Men gjorde lite övningar på halvlång tygel (hängande men inte så jag håller i änden), tex flytta höger och vänster, stanna, tempoväxlingar osv. Han blev lydig av det och det kändes jättebra ! Hade massa kläder på mig också + ullstrumpor så behövde inte frysa fastän jag satt ganska stilla och det var bara någon plusgrad ute. Jättemysigt var det !

På ängarna påväg hem träffade vi på något som jag kommer undra över i resten av mitt liv :o Rico började plötsligt blåsa upp sig och var jättenervös, stannade och tittade åt vänster, trippade fram några steg, blåste "hotfullt" för att skrämma bort "rovdjuret", trippade fram några steg osv osv. Såg att det var något jag också, jag blir däremot inte lika rädd för sånt :) Men det var riktigt skumt, såg ut som en häst mitt på ängen, man hörde att den rörde sig lite för gräset prasslade. Men det var ju becksvart ute, och vad skulle en häst göra där alldeles ensam ? Vi red i alla fall förbi och Rico var superduktig som inte tog täten och flydde hem, han valde istället att lita på mig och skritta hem lite lugnt, haha ;)

Mamma sa sen att det kanske var en Älg vi såg ? Det kunde det absolut ha varit - men har svårt att tänka mig att det finns Älgar häromkring ? :s

För dom som tror på spöken, kan det absolut ha varit ett hästspöke annars ! ;) haha , läskigt !

Är i alla fall jättenöjd och Rico också antar jag, han fick en liten rykt efterråt och fick på sig täcke och kom in i boxen där han hade sitt proppfyllda hönät :P :D Knäppte en liten bild på honom där också, men man får vara snabb - det är inte många millisekunder han tittar bort från sitt älskade hönät ! :D


Haha sööötis :D <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0