Rico - 30/10


Idag var det privatlektion för Therese :D Bara framridningen gjorde oss slutkörda haha ;) Nejmen det är ju stor skillnad på att hoppa själv och i grupp, för det blir inte alls lika mycket stillastående när man hoppar själv !

Han kändes lite trött på framridningen så fick faktiskt ta och rida med spö ett tag i traven, behövde bara hålla i det så slutade han ignorera skänklarna haha ;) I galoppen ökade jag på långsidorna och samlade upp honom på en volt på kortsidorna. Han fick en såndär härlig bärig galopp som är så himla svår att behålla ;)

Det kändes väldigt bra på framhoppningen, kom rätt på alla hinder och allt så !

Blev dock en "avtrillning" i mitten av lektionen, blev ett missförstånd och jag hoppade och inte han, sen hoppade han ändå typ men då låg jag redan i backen, tror han hoppade över mig ? :o I alla fall, läs mer om det här (finns även film! :D)

Hoppade bana i slutet, hindrena låg på 90cm, förutom första hindret som var en oxer ur snäv sväng och oxern jag trillade av på, de låg kanske på 80-85 ? När vi hoppade fram låg också ett räcke på 1m men jag tror Therese sänkte det när vi hoppade bana :)

Jag är nöjd i alla fall, över bådas insats ! Han strejkade lite halvhjärtat ibland, vägrade gå ut på fyrkantsspåret tex ;) Men jag har börjat lära mig nu hur jag ska hantera det så det gick ändå tillslut :P


Tjuvkik haha :)


Kommentarer
Postat av: Ida - Jinx

SV: Ja hon var allt söt :)

2011-10-30 @ 23:02:12
URL: http://jinxxiz.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Fin blogg :)

2011-10-30 @ 23:45:04
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0