Rico - 27/9

Alla hästar var riktigt skumma idag :S Hästar vägrade, kom fel på hinder, hoppade IN i hindret - hästar som inte brukar göra sådant ! Rico vägrade dock inte, han kom bara löjligt fel på 90% av hindrena.

Att han kom så fel hela tiden gjorde mig lite höjdrädd faktiskt, ett räcke och en oxer låg på 90 i slutet, de andra hindrena var lägre. Jag bad faktiskt Therese att sänka en oxer som Rico hade kommit jättefel på flera gånger, för när han kommer fel så kommer jag i obalans och då blir han rädd. Inge bra alltså ;)

Han var allmänt tjurig idag, eller trotsig kanske är det rätta ordet . . . Han vägrade fatta galopp i början, han bara ställer sig på tvären med rumpan inåt och väääägrar, han smiter undan genom att trava iväg och gick allmänt emot skänkeln och bettet idag :( Verkligen ingen bra dag, stryker ett streck över och HOPPAS VERKLIGEN att det går bättre på Måndag när min förra ridlärare kommer och har lektion :o

Jag som var sådär sjukt taggad idag :( Kommer inte göras om, man blir bara besviken :o

Kommentarer
Postat av: Alice

Bäst för dig att någon fotar när du rider för Lina... >x3

2011-09-28 @ 16:10:41
URL: http://storlekponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0