Ingen kvällsmat

När vi kom till stallet hade morgonfodraren skrivit på tavlan att hästarna inte hade fått någon kvällsmat igår, stallet var tänt hela natten och inte låst någonstans. Gjorde ONT i mig att läsa det för jag åkte ju därifrån så sent som en kvart innan kvällsfodringen igår kväll, så om jag hade varit lite långsammare så hade jag ju märkt att ingen kom och då kunde jag gett dem ... Men för en enda gångs skull var jag klar i god tid innan kvällsfodringen ... -.- Men aa, jag kunde ju ínte veta DÅ att ingen skulle komma och fodra :(

Stallet är nämligen kollektivt, och 15 boxar turas om att fodra vardagkvällar + helger. Så det var någon som hade glömt då ...

En lite läskig sak, var att jag fick en magkänsla att dra ur vattenkokaren  ur vägguttaget (jag tänkte typ; för säkerhetsskull), och låste också sadelkammaren även fast det bara skulle varit max en kvart tills fodraren skulle kommit.

Men fy att stallet stod tänt och olåst på natten, just för att det var tänt kunde ju någon nyfiken snubbe gått in och kollat, och inte tusan vet jag vad folk kan hitta på för galenskap ! (Hästar i grannstallet blev knivskurna i lösdriften i somras :s)

Nej usch hoppas att detta aldrig kommer hända igen !



Skrutthästarna måste ha varit hungriga i morse ... :(((((


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0